A tranzakció Magyarországon a Győri Keksz Kft.-t érinti, amely eddig a Danone százszázalékos tulajdonában volt. Az Európai Bizottság az akvizícióhoz azzal a feltétellel járult hozzá, ha a Kraft értékesíti a Balaton márkát.
Az Európai Bizottság azért írta elő a Balaton márkanév eladását, mert megítélése szerint a Kraft és a DB összefonódása veszélyeztetné a versenyt az egységes uniós piacon. Ez a helyzet Magyarországon azért állna elő, mert a Kraft – a nemzetközi termékek mellett – számos hazai csokoládémárkát is forgalmaz. A bizottság szerint e magyar csokoládék között megszűnne a verseny, ha a Balaton is a Krafthoz kerülne.
A Kraft Foods Hungária jelenleg azokat az intézkedéseket vezeti be, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a cég megfeleljen az EB elvárásainak – közölték a társaság illetékesei. A bizottság döntése szerint a Balaton márkát 2008-ban kell eladni. Amíg a vevő kiléte biztossá nem válik, és az értékesítés nem történik meg, a márkát a Kraftnak a cég más termékeitől, tevékenységeitől elkülönítetten kell kezelnie.
Ezt az EB által kinevezett uniós megbízott felügyeli majd. E megoldás célja, hogy a Balaton szelet az értékesítésig is versenyképes és a fogyasztók számára vonzó maradjon. A közelmúltbeli hírek szerint a terméket több hazai édességgyártó és -forgalmazó cég is vonzónak találja, de a Kraft egyelőre egyikükkel sem kezdett konkrét értékesítési tárgyalásokat, számol be a Világgazdaság.