2p

Hosszú évek óta mindig veszteséges a MÁV. A tavalyi évben körülbelül 30 milliárd hiányzott a vasúttársaság költségvetéséből, ezért elkerülhetetlen a reform. 2003-ban részletes tervet állítanak össze a szolgáltató részvénytársaság szervezeti megújítására.

Mándoki Zoltán, a MÁV Rt. vezérigazgatója azzal a nem titkolt céllal került a vasúttársaság élére tavaly, hogy a céget racionalizálja, és az uniós elvárásoknak megfelelővé tegye. Ennek érdekében a társaságnál már az idén megkezdődik az átalakítás. Első lépésként az átláthatóságot szeretnék biztosítani, azáltal, hogy külön mérleg és eredménykimutatás készül a pályavasútra, a személyszállító vasútra, az áruszállító vasútra, a gépészetre, és a társasági funkciókra és szolgáltatásokra. Így az állam és a MÁV közötti kapcsolatot új alapokra lehet helyezni, hiszen az a tevékenység kaphat állami támogatást, amely közszolgáltatásnak, vagy egy állam javára végzett tevékenységnek minősül -- ilyen a személyszállítás és a pályavasút.

A transzparencia megteremtése után kerülhet sor a racionalizálásra, nyilatkozta a vezérigazgató a Magyar Rádiónak. Ennek keretében elbocsátásokra idén még nem kerül sor, azonban 2004-ben és 2005-ben jelentős létszámleépítés várható. A gazdaságosabb működéshez szükséges átalakítási programot még az idén elkészítik a társaság munkatársai.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!