A világ vezető készülékgyártója optimistább az ágazati elemzőknél, akik a Reuters körkérdése alapján átlagosan 8,6 százalékos bővülést valószínűsítenek 2010-re, az idei évvel kapcsolatban pedig kevésbé borúlátó a finn cég a saját, korábbi becsléséhez képest; most 7 százalékos csökkenést vár, szemben az év elején jósolt 10 százalékos visszaeséssel.
A mobilgyártók egyszerre több nehézséggel küzdenek: a világméretű gazdasági válság miatt csökken a készülékek iránti kereslet, és egyre élesedik a verseny a funkciógazdag, felső kategóriás telefonok szegmensében, miközben az átlagos értékesítési ár évek óta csökken.
A Nokiánál az idei harmadik negyedévben sikerült megállítani a folyamatot. A társaság 2010-ben arra törekedik, hogy stabilizálja a jelenlegi, 62 eurós átlagos készülékárat, és megtartsa 38 százalékos piaci részesedését, ezzel párhuzamosan pedig a szolgáltatásokra kíván mind nagyobb erőket koncentrálni. A tervek szerint 2011-ben már legkevesebb 2 milliárd euró bevétel származik ebből az üzletágból, és világszerte 300 millió Nokia-készüléktulajdonos veszi majd igénybe a társaság szolgáltatásait.
A Nokia 11. éve az első számú mobilgyártó, és azóta az idei harmadik negyedévben termelt először veszteséget; eladásai éves összevetésben 20 százalékkal csökkentek, és az adó utáni eredmény rovatba mínusz 559 millió euró került.
MTI/Menedzsment Fórum