Kunos Balázs, a Samsung Electronics Magyarország Zrt. mobil üzletágának vezetője pénteken Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, a dél-koreai társaság az okostelefon piacon kutatásaik szerint 35 százalékos részesedéssel már Európában első, míg a teljes mobilpiacon nem sokkal lemaradva a második világszinten.
A Samsung a magyar okostelefon, illetve teljes mobilpiacon a felmérések alapján 40 százalékos részesedéssel rendelkezik. Erről azonban a Bloomberg nevű internetes magazin másképp vélekedik, mert a lap információi szerint a Samsung okostelefon szekciójának globális piaci részesedése 23,8 százalék (mfor.hu szerk.).
Az üzletágvezető elmondta, a magyar mobilpiacra általában jellemző, hogy a vevők vagy az olcsó, belépő szintű készülékeket keresik vagy az okostelefonokat.
Az eseményen bemutatták a Samsung új, az okostelefonok és a táblagépek előnyeit egyesítő készülékét. A Galaxy Note egyszerre okostelefon, jegyzetfüzet, táblagép, grafikai eszköz.
Kunos Balázs elmondta, a Samsung azért is tervezte ezt a készüléket, mert egy 12 ezer fős mintán végzett kutatása kimutatta, hogy az emberek átlagosan 2,7 eszközt, például telefont, netbookot, fényképezőgépet, médialejátszót hordanak magukkal. A cél az volt, hogy ezeket a funkciókat egy eszközben egyesítsék.
MTI