A teljes piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,6 százalék, második a UPC, piaci részesedése 20,9 százalék, a harmadik a sorban több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, amely 12,3 százalékot tesz ki. Jelentős előfizetői tábora van még a Diginek és az Invitelnek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók által nyilvántartott vezetékes- és kábeltelevízió-hálózatos hangátviteli csatornák száma összességében tovább csökkent a májusi csaknem 2,986 millióról, ez az érték júniusban közel 2,964 millió volt. A teljes hangcsatorna-számon belül a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,15 millió (az előző hónapban 2,18 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 644 ezer (az előző hónapban 638 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 109 ezerre nőtt az előző havi 108 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke a májusi 2, 986 millióról 2,964 millióra esett vissza június végére.
A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes piacot alapul véve legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 63,3 százalékot jelent június végén. Második helyen az Invitel áll 12,9 százalékkal, ezután a UPC 10,1 százalékkal, majd a Digi 7,5 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó 6 százalékán több tucat kis szolgáltató osztozik.
Júniusban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,13 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 60,68 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 345 millió, IP-alapon pedig 91 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 150,1 perc volt.
A júniusi adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január óta összesen 630 ezer számot hordoztak.
mfor.hu