Az Asfinag osztrák autópálya-építő és -üzemeltető részvénytársaság Bécsben szerdán közzétett adatai szerint az év első kilenc hónapjában 1,314 millió nehéz teherjármű használta a Brenner-hágót, azaz 221 ezerrel több kamion közlekedett ezen az útvonalon, mint egy évvel korábban. A kisebb teherjárművek forgalomnövekedése ugyanezen az útszakaszon pedig 13,5 százalékos volt egy év alatt.
Ausztria a múlt év végéig úgynevezett öko-pontrendszer alapján korlátozta a területén áthaladó teherforgalmat. Ebben a rendszerben minden egyes jármű - környezetszennyezési mutatói alapján - öko-pontot kapott, és az egyes országok bruttó öko-pontban meghatározott keretszámokat kaptak, amelyeket nem léphettek túl. A rendszer érvényét nem hosszabbították meg, és Ausztria már márciusban arra figyelmeztetett, hogy hatalmasra duzzadhat az ország területén áthaladó tranzitforgalom.
A szerdán Bécsben nyilvánosságra hozott adatok szerint nem csak a Brennernél, hanem más fő közlekedési utakon is megnőtt a közúti teherforgalom Ausztriában, így például a Bostruck-alagútnál 13 százalékkal, a Karawanken-alagútnál pedig 20 százalékkal.
Ausztria - amely a korábbiaknál szigorúbban ellenőrzi a területén áthaladó külföldi teherszállító járművek műszaki állapotát - arra számít, hogy Jacques Barrot, az EU november 1-jén hivatalba lépő új közlekedési biztosa megértést tanúsít majd a növekvő kamionforgalom miatti osztrák panaszok iránt.
(MTI)
Kamionáradat zúdult Ausztriára
Ötödével nőtt a Brenner-hágónál átkelő nehéz teherjárművek száma azóta, hogy a múlt év végén lejárt az Ausztria és az EU közötti tranzitszerződés, és az új EU-tagországok számára is megszűntek a közúti átmenő forgalomra megszabott osztrák korlátozások.