2p

Az idén csekélyebb karácsonyi forgalombővülésre lehet számítani, mint az elmúlt években. A bevásárlóközpontok többsége több tízmillió forintos dekorációval próbálja növelni a fogyasztók ünnepi vásárlási kedvét, derül ki a Napi Gazdaság körképéből.

Idén a karácsonyi szezon során is érződni fog a kiskereskedelmi forgalom növekedési ütemének lassulása. Az ágazat jelenleg 5,6 százalékos növekedést mutat, ami valamivel több, mint a tavalyi erősödés fele. Idén az ilyenkor szokásos forgalmi szorzó nem 1,8-1,9, hanem csak 1,7-szeres lesz, mondta el Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Napi Gazdaságnak.

Egyes kereskedelmi láncok ugyan már októberben karácsonyi hangulatot próbáltak kelteni, ám a jó idő keresztbe tett az ötletnek. A Westendben azonban november óta már erőteljesen növekszik a vásárlási kedv, a hideg pedig fokozza ezt, állítják marketingszakértők. A Tesco például az ünnepekre 10-15 százalékkal bővíti árukínálatát, de az ebbe fektetett pénz megtérül: a láncok november-decemberben realizálják forgalmuk 25 százalékát. A slágertermék a szaloncukor és a játék.

A kereskedelmi centrumok emellett úgynevezett értéknövelt szolgáltatásokkal csábítják a vásárlókat. A csaknem félszáz hazai bevásárlóközpont átlagosan több mint 10 millió forintot költ karácsonyi dekorációra, ami összességében minimum félmilliárd forintos piacot jelent. A Westend csupán a fenyőfájára 14,5 millió forintot áldozott, 16 millió forintot pedig belső dekorációra adott ki, áll a Napi Gazdaság elemzésében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!