4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szívesen reklámoznak a cégek sportolóinkkal, pedig a többségük nem éppen remek színészi teljesítményéről híres. Kérdés, hogy a legújabb márkaarcok – mint például Kásás Tamás – elég népszerűek-e ahhoz, hogy a fogyasztók megbocsássák nekik gyenge szereplésüket. Mfor.hu háttér.

Nem színészkednek

A sportolókat termékkommunikációra gyakran használó cégek többsége szerint teljesen mindegy, hogy éppen színészt vagy sportolót választanak ki reklámarcnak. Ennél sokkal fontosabb, mennyire hiteles és őszinte valakinek a személyisége, illetve milyen eredménnyel tudja az adott terület hírnevének növekedését elősegíteni.

"Ha olyan sportolót találunk, aki egyben az adott termék lojális fogyasztója, akkor nagy valószínűséggel nem fog visszaütni a márkára, ha kevésbé jó színészi képességekkel rendelkezik" - mondta az mfor.hu kérdésére Molnár-Bánffy Kata, a Mol szponzorációs és jótékonysági csoportjának vezetője.

Szerinte egyesek remek versenyzők, de már a sajtónyilatkozatoknál is bajban vannak, mert - például zárkózottabb személyiségüknél fogva - az egyszerű kérdésekre sem találják a szavakat. Más sportolók viszont remek interjúalanyok és igen jó médiaszereplők, őket érdemes használni termékkommunikációra is.

A lényeg, hogy hiteles legyen


Nagy Bálint, a Vodafone vállalati kommunikációs igazgatója szintén úgy véli, hogy a szóban forgó reklámoknál nem feltétlenül a sikeres szereplés a döntő. "A sport olyan értékeket közvetít, amelyek a Vodafone számára is meghatározóak. Ilyenek a csapatszellem, az ellenfél tisztelete, a mindenkori felkészültség fontossága, a győzni akarás és a fair play."

A mobilkommunikációs cég hirdetéseiben az utóbbi időben tűnt fel Kásás Tamás vízilabdázó, akinek személyében a szakember szerint olyan "arcot" sikerült találniuk, aki amellett, hogy sikeres sportember, fellépései során - és nem csak a reklámfilmekben - hitelesen tudja képviselni a Vodafone számára fontos értékeket.

A vállalat kutatásai azt mutatják, hogy Kásás személyisége minden ügyfélszegmensben jól átjön, azonban tény, hogy a 19-49 év közötti nők körében magasabb a népszerűsége, mint más fogyasztóknál.

Értékeket keresnek

A hitelességet emelte ki Kiss Beáta, a Danone Kft. vállalati külső kapcsolatok igazgatója is. Az Egerszegi Krisztina szereplésével készült reklámokkal kapcsolatban elmondta: olyan embert kerestek, aki a céghez hasonlóan az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozást képviseli, és ezt az értéket tudja fogyasztóik számára közvetíteni.

A Danone számára fontos szempont az is, hogy azok, akikkel együtt dolgoznak, nem osztják meg a közvéleményt. Szerintük attól hitelesek, hogy saját területükön bizonyítottak. Ezek az értékek pedig jellemzőek Egerszegi Krisztinára, tette hozzá Kiss Beáta.

Talmácsi Gábor már évek óta szerepel a Mol kampányában. Az olaj- és gázipari cégnek azért esett rá a választása, mert úgy vélik, személye megtestesíti azt az üzenetet, amit a cégcsoport az adott reklámmal mondani kívánt magáról: egy magyar ember/vállalat is lehet sikeres a nagyvilágban.

Nem minden az eredmény

Molnár-Bánffy Kata elmondta: a Mol sportszponzorációit eredményfüggő rendszerben végzi, hiszen az eredmények és a versenyző által biztosított reklámmegjelenések száma szoros összefüggésben állnak. "Ugyanakkor vannak olyan esetek, amikor nem feltétlenül a sportolón múlik az eredmény, jellemzően ilyenek a technikai sportok. Így Gábor mellett akkor is kitartottunk, amikor kevésbé sikeres évet zárt, hiszen láttuk, hogy nem az ő tehetségével van a gond, hanem a technika nem volt megfelelő számára.”

Az sem mindegy, hogy milyen sportágról van szó. A szponzorációs vezető szerint például Szávay Ágnes világranglista helyezése - ha benne van az első húszban - magyar vonatkozásban a sportágában éppoly kimagasló eredmény, mint a Dakar csapatok célba érése.

A Vodafone kommunikációs igazgatója szintén úgy gondolja, hogy eredménycentrikus világunkban nem elhanyagolható, hogy egy sportoló milyen eredményt nyújt. Ugyanakkor legyen szó kultúráról, sportról vagy a közélet valamely szegmenséről, a vállalat számára elsősorban az a fontos, hogy a társadalom számára vonzó értéket képviseljenek.

Bár az általunk megkérdezett cégek bíznak abban, hogy jó döntés sportolókkal eljuttatni üzeneteiket a fogyasztóhoz, általában ritkán szerepelnek jól a különböző szakmai versenyeken ezek a reklámok, hirdetések. Az mfor.hu által indított Reklámmustrán is azok a televíziós szpotok lettek sikeresek, amelyekben színész vagy parodista játssza a főszerepet, például Lelkes Emesét vagy Szőke kapitányt.

Kovács Zita

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!