A fejlődő magyar barkácspiac egyre nagyobb részt akar kihasítani a magyar lakberendezési kereskedelem tortájából, amint az az őszi szezon új katalógusaiból is látható.
[ajanlo=474][igazitas=left/]Az Ikea, a Kika és a Domus mellett a Bricostore, a Baumax, az Obi, a Home Center és a MaxCity egyaránt nagy választékban kínál lakberendezési kellékeket. A nagyáruházak mellett a hipermarketek és a magasabb árszínvonalú "home" butikok is részt kérnek a dekorációs piacból.
A hasonló profilú áruházak között fontos versenyeszköz a katalógus kibocsátás. A méret sem mellékes: újabban a női táskában is elférő, gyakran és könnyen lapozgatható forma a divatos.
A másik versenyterep a szolgáltatásoké: ezreket lehet spórolni, ha nem kell a kereteztetésért munkadíjat fizetni, ha megvarrják a függönyt, vagy amikor ingyenes barkács- és kézimunka tanfolyamokon tanulhat a vásárló - írja az MTI.
Az mfor.hu-n korábban arról olvashattak, hogy az OBI barkácsáruház-hálózat a hazai piac vezető pozíciójának megszerzését, valamint bevételének 51 milliárd forintra emelését tűzte ki célul. A jelenlegi 120 ezer négyzetméternyi eladóterületét év végéig 145 ezer négyzetméterre bővítené, s áruházainak számát - egy nagykanizsai, egy soproni és egy budapesti egység megnyitásával - a jelenlegi 17-ről 20-ra növelné.
A legnagyobb vetélytárs, a 15 üzlettel és 126 ezer négyzetméter eladótérrel rendelkező Praktiker idén a tavalyi 44 milliárdos bruttó forgalom megismétlésére készül.
A hazai barkácsáruház piac ötszereplőssé válik, ugyanis Magyarországra jön a német Bauhaus barkácslánc, amely Dunakeszin, az Auchan hipermarket mellett építi fel első áruházát. A cég az OBI és a Praktiker mögött Németország harmadik legnagyobb barkácsáruházláncának számít.
Menedzsment Fórum
Katalógusukkal versenyeznek a barkácsáruházak
A fejlődő magyar barkácspiac egyre nagyobb részt akar kihasítani a magyar lakberendezési kereskedelem tortájából, amint az az őszi szezon új katalógusaiból is látható.