Az eddigi információkkal ellentétben nem a rüsselsheimi, hanem a bochumi gyárat fenyegeti leginkább a bezárás veszélye a General Motors (GM) európai leányvállalatánál, az Opelnél, számolnak be német lapok.
A közeljövöben sem a SAAB svédországi központja, Trollhaetten, sem az Opel-centrumnak számító németországi Rüsselsheim nem fog a bezárás sorsára jutni. Helyettük a rossz termelékenységi mutatókkal rendelkező bochumi egység került a GM-menedzsereinek látókörébe, számol be belső forrásokra hivatkozva a Handelsblatt.
A lap információi szerint már nem Bochumban gyártanák le az Astra-Kombi és a Zafira jövőbeni modelljeit, s így összesen 6000 ottani dolgozó munkahelye kerülne veszélybe.
A Financial Times Deutschland úgy értesült, hogy a bochumi egységet - szervezeti és jogi szempontból - három részre osztják majd fel, s az egyik részt Kelet-Európába szervezik ki. A második részt hosszútávon teljesen megszüntetnék, ez 2000 állásba kerülne. A jelenlegi gyárból csupán annak harmada maradna meg egy részben különálló társaság formájában.
Mint arról korábban beszámoltunk, a GM első körben 10-12 ezer dolgozójától válna meg Európában a költségcsökkentés jegyében. A Frankfurter Allgemeine Zeitung úgy tudja, az Opelnél mintegy 6-7 ezer munkahely fog megszűnni. A bochumi egység bezárását csak úgy lehetne elkerülni, ha modernizálnák, erre azonban jelenleg nincs pénz.
A takarékossági intézkedésekről és azzal együtt az elbocsátásokról a GM valószínűleg csütörtökön, a negyedévi eredmények közzétételekor fog részletesen beszámolni.
(Menedzsment Fórum)
Kelet-Európába telepítené bezárásra ítélt gyárrészét az Opel
Az eddigi információkkal ellentétben nem a rüsselsheimi, hanem a bochumi gyárat fenyegeti leginkább a bezárás veszélye a General Motors (GM) európai leányvállalatánál, az Opelnél, számolnak be német lapok.