2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter pénteken felavatta az elkészült - a Budapesti Intermodális Logisztikai Központot (BILK) a nemzetközi autópálya hálózattal közvetlenül összekötő - M0-ás lehajtót, valamint a BILK területén a Waberer’s Csoport másfélmilliárd forintos beruházásával megvalósult, 15 ezer négyzetméteres raktárcsarnokot.

A csarnok átadásával a BILK Logisztikai Rt. ügyfelei birtokba vehetik a 100 ezredik négyzetméter logisztikai raktárterületet. Közép-Európa legnagyobb logisztikai vállalkozásának kiépítésére a magyar állam 10 milliárd forintot, a magánbefektetők pedig további 30 milliárd forintot fordítanak. Az M0-ás lehajtó kivitelezését a Nemzeti Autópálya Rt. megbízásából az EGÚT Rt. végezte, a raktárak túlnyomó többségét a Market Rt. építette, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményből.

A BILK dél-budapesti 100 hektáros területének forgalma jelenleg naponta több mint 2000 jármű, amelynek több mint 50 százaléka kamion. A tehergépkocsik napi forgalmának negyede a kombifuvarozásban résztvevő konténerszállító jármű. A központba naponta 150 áruval rakott vasúti kocsi fut be.

A MÁV Rt. és a Waberer's Csoport 3 évvel ezelőtt közösen kezdte meg "a Kelet-Nyugat fordítókorongjának", a BILK-nek az építését azzal a céllal, hogy a beruházás hozzájáruljon hazánk geopolitikai helyzetéből fakadó előnyeinek kiaknázásához. A BILK Kombiterminál és a Soroksár Pályaudvar már megvalósult, a BILK Logisztikai Rt. raktárvárosának építése 2007-ig folytatódik. A teljesen kiépült komplexum kapacitása több mint 200 ezer négyzetméter korszerű logisztikai raktárterület, valamint több 10 ezer négyzetméter iroda lesz.

A BILK eddig csaknem 1000 munkahelyet teremtett a térségben és a következő két évben további legalább ezer új foglalkoztatottnak ad munkát. Ez a legjelentősebb központ a tervezett hazai központok közül, és a remények szerint hamarosan betölti Kelet-Közép-Európa egyik legfontosabb gazdasági-közlekedési hídfőjének szerepét.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!