A csarnok átadásával a BILK Logisztikai Rt. ügyfelei birtokba vehetik a 100 ezredik négyzetméter logisztikai raktárterületet. Közép-Európa legnagyobb logisztikai vállalkozásának kiépítésére a magyar állam 10 milliárd forintot, a magánbefektetők pedig további 30 milliárd forintot fordítanak. Az M0-ás lehajtó kivitelezését a Nemzeti Autópálya Rt. megbízásából az EGÚT Rt. végezte, a raktárak túlnyomó többségét a Market Rt. építette, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményből.
A BILK dél-budapesti 100 hektáros területének forgalma jelenleg naponta több mint 2000 jármű, amelynek több mint 50 százaléka kamion. A tehergépkocsik napi forgalmának negyede a kombifuvarozásban résztvevő konténerszállító jármű. A központba naponta 150 áruval rakott vasúti kocsi fut be.
A MÁV Rt. és a Waberer's Csoport 3 évvel ezelőtt közösen kezdte meg "a Kelet-Nyugat fordítókorongjának", a BILK-nek az építését azzal a céllal, hogy a beruházás hozzájáruljon hazánk geopolitikai helyzetéből fakadó előnyeinek kiaknázásához. A BILK Kombiterminál és a Soroksár Pályaudvar már megvalósult, a BILK Logisztikai Rt. raktárvárosának építése 2007-ig folytatódik. A teljesen kiépült komplexum kapacitása több mint 200 ezer négyzetméter korszerű logisztikai raktárterület, valamint több 10 ezer négyzetméter iroda lesz.
A BILK eddig csaknem 1000 munkahelyet teremtett a térségben és a következő két évben további legalább ezer új foglalkoztatottnak ad munkát. Ez a legjelentősebb központ a tervezett hazai központok közül, és a remények szerint hamarosan betölti Kelet-Közép-Európa egyik legfontosabb gazdasági-közlekedési hídfőjének szerepét.
Menedzsment Fórum
Kelet-Nyugat fordítókorongjánál avatott Kóka
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter pénteken felavatta az elkészült - a Budapesti Intermodális Logisztikai Központot (BILK) a nemzetközi autópálya hálózattal közvetlenül összekötő - M0-ás lehajtót, valamint a BILK területén a Waberer’s Csoport másfélmilliárd forintos beruházásával megvalósult, 15 ezer négyzetméteres raktárcsarnokot.