2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államokban a közelmúltban elfogadott és a direkt marketing szakmát komoly nehézségek elé állító "do-not-call" regisztrációs lista elindításával kapcsolatban erős viharok dúlnak. A lista lényege, hogy azok az állampolgárok, akik nem szeretnék, hogy a későbbiekben reklám jellegű hívásokat kapjanak, regisztrálják magukat a listán, így törvényi védelem óvja őket a telemarketing szolgáltatást nyújtó szervezetek telefonhívásaitól.

A lista érdekes helyzet elé állította a DM szakmát, mivel most nem a megrendelőket kell meggyőzniük a szolgáltatás szükségességéről, hatékonyságáról, hanem azokat az állampolgárokat, akikre a telefonos értékesítés közvetlenül épül. A direkt marketing képviselőinek nehéz lesz meggyőzni a lakosságot, hogy bizonyos szintig a telemarketinges kérdések szükségesek, értékesek lehetnek a gazdaság és így a társadalom számára is. Egyik legfontosabb érvelésük, hogy potenciális vásárló csak akkor tudja eldönteni érdekli-e egy-egy ajánlat, ha arról tudomást szerez. Ha előtte letiltja a hívásokat, akkor a lehetőségét veszti el annak, hogy kedvező ajánlatokhoz jusson.

A telemarketingesek szerint, ha nem sikerül meggyőzni a lakosságot, akkor egyrészt a listának köszönhetően a szakma által foglalkoztatott 6 és fél millió emberből 2 millió el fogja veszteni az állását, másrészt a telemarketing által kínált alacsony költségű és hatékony értékesítési forma egyszerűen meg fog szűnni, így komoly versenyhátrányba kerülnek azok a cégek, amelyek számára csak ez a marketing csatorna érhető el.

A DM szakma a saját igaza meggyőzése érdekében elővette az emailek, illetve a spamek problémáját is. Egy közelmúltban végzett InsightExpress kutatásra utalnak, amely szerint a megkérdezettek 83 százaléka támogatná egy hasonló lista bevezetését az elektronikus küldeményekre is, ugyanakkor a kormány az 'opt-in' megközelítést kívánja törvényi szintre emelni az emailek esetében.

Kapcsolodó cikkünk: Átfogó kép a telemarketingről

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!