3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új autó vásárlások visszaszorulásával párhuzamosan növekvő igény mutatkozik a kedvező ár-érték arányú és megbízható forrásból származó használt autókra. E területen jelentenek üdítő színfoltot a céges autóflottákból kikerülő, dokumentált szervizháttérrel és garantált kilométeróra állással rendelkező volt vállalati autók.

Használtautó vásárlás során a vevő számára kulcsfontosságú, hogy a gépkocsi szerviztörtének ismeretében hozhassa meg döntését. Sok esetben nagyon sokba kerülhet az a kezdetben alkalmi vételnek tűnő gépkocsi, amely bizonytalan múlttal, a valós futott kilométerek és az esetleges korábbi töréskárok, illetve meghibásodások elhallgatásával cserél gazdát. Általában nincs lehetőség a vásárlás előtti szakértői vélemény beszerzésére, így az esetek többségében a vevő részéről az értékesítő iránti bizalom kell, hogy legyen a döntés alapja. A jó vételben viszont csak akkor lehetünk igazán biztosak, ha ellenőrizhető háttérrel rendelkező használt gépjárművet vásárolunk.
Horányi István a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelő vállalatának operációs igazgatója szerint egyre több, korábban vállalati autóflottában üzemelt gépkocsit adnak el közvetlenül magánszemélyek részére.

A magánkézből vásárolt autók esetében sokszor a kötelező szervizekről és a kopó alkatrészek időben történő cseréjéről nem gondoskodnak a tulajdonosok. A hitelek törlesztő részleteinek közelmúltban tapasztalt jelentős emelkedése a még oly pedáns tulajdonosokat is arra kényszeríthette, hogy kevesebb odafigyeléssel, a rendszeres karbantartás hanyagolásával, kicsit spórolósabban ápolják csak autóikat. Egy flottakezelő által üzemeltetett vállalati gépkocsi esetében azonban merőben más a helyzet, hiszen a kezelőnek alapvető érdeke fűződik az autó hosszan tartó jó állapotának megőrzéséhez.

Horányi István szerint téves az elképzelés, miszerint a céges autók lestrapáltak és használóik mindig felelőtlenül vezetik azokat. A flottakiszervezés mellett döntő vállalatok nagy része ugyanis minden részletre kiterjedő, a vállalati stratégia céljait szolgáló cégautó szabályzattal rendelkezik, aminek hála a munkatársak a gépkocsit szigorú előírások mellett használják. Gondoskodniuk kell többek között a flottakezelő által jelzett, a garancia megőrzéséhez szükséges karbantartások elvégeztetéséről, ahol a képzett és ellenőrzött szakszervizek gyári alkatrészeket és minőségi kenőanyagokat használnak a javításokhoz.

"A LeasePlan jelenleg közel tízezer autós flottájából évente több ezer használtautó kerül ki. Adatbázisunk és tapasztalataink alapján tiszta képpel rendelkezünk a különböző vásárlói csoportok preferenciájáról, az általuk leginkább keresett gépjárműtípusokról. Vevőinket így megfelelő tanáccsal tudjuk ellátni a gépkocsi kiválasztásakor. A 20 és 25 év közötti vásárlóknál általában a 3 ajtós, kicsi, ám viszonylag feltűnő autók a népszerűek, ilyenek például a Ford KA és a Fiesta, a Renault Twingo, a Skoda Fábia vagy a 3 ajtós Ford Focus. A 25 év feletti fiatal vevők az Opel Astra, Ford Focus, Skoda Octavia, Renault Megane különböző változatait kedvelik. 40 év felett viszont már elsősorban a komolyabb méretű Ford Mondeo, Renault Laguna, Opel Vectra, Skoda Octavia és a prémium márkák, a BMW, Mercedes, Volvo a legkedveltebb használtautók” – mondta el a szakember.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!