A Google sikerét látva az ellenfelek is elindították saját minimalista portáljukat, s most mindketten hatalmas erőkkel reklámozzák ezeket. A Microsoft például 44 millió dollárt költött 2005 első hónapjaiban a különböző MSN szolgáltatások hirdetésére annak érdekében, hogy a felhasználókat saját szolgáltatásai igénybevételére csábítsa. A Yahoo saját hírverésére 14, míg a Google mindössze 2 millió dollárt áldozott.
A kiéleződött verseny az innovációt is felgyorsította, egyre gyakrabban hallani új, a keresést megkönnyítő és hatékonyabbá tevő fejlesztésekről. Az MSN egyik hasznos újítása például a konkrét kérdéseket megválaszoló szolgáltatás. Ha például begépeljük a keresőbe, hogy "mekkora Banglades lakossága?", az MSN rögtön megadja a választ: 144 millió. A Yahoo erre a fizetős oldalak tartalmának átfésülésére képes keresővel vágott vissza.
A háromszereplős verseny tehát sok hasznos újítással kápráztatja el a felhasználókat. Ha azonban a Yahoo és a Microsoft fenn akarja tartani fejlődése jelenlegi tempóját, fejlesztenie kell keresőjét.
Menedzsment Fórum
Keresőprogramján bukhat el a Yahoo és a Microsoft
A Google tőzsdére lépése után alig egy évvel új szakasz kezdődött az internetes keresők csatájában. Az újonc ugyanis az iparág óriásait, a Microsoft MSN-jét és a Yahoo!-t hamar a "futottak még" kategóriába kényszerítette.