2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Google tőzsdére lépése után alig egy évvel új szakasz kezdődött az internetes keresők csatájában. Az újonc ugyanis az iparág óriásait, a Microsoft MSN-jét és a Yahoo!-t hamar a "futottak még" kategóriába kényszerítette.

A Google sikerét látva az ellenfelek is elindították saját minimalista portáljukat, s most mindketten hatalmas erőkkel reklámozzák ezeket. A Microsoft például 44 millió dollárt költött 2005 első hónapjaiban a különböző MSN szolgáltatások hirdetésére annak érdekében, hogy a felhasználókat saját szolgáltatásai igénybevételére csábítsa. A Yahoo saját hírverésére 14, míg a Google mindössze 2 millió dollárt áldozott.

A kiéleződött verseny az innovációt is felgyorsította, egyre gyakrabban hallani új, a keresést megkönnyítő és hatékonyabbá tevő fejlesztésekről. Az MSN egyik hasznos újítása például a konkrét kérdéseket megválaszoló szolgáltatás. Ha például begépeljük a keresőbe, hogy "mekkora Banglades lakossága?", az MSN rögtön megadja a választ: 144 millió. A Yahoo erre a fizetős oldalak tartalmának átfésülésére képes keresővel vágott vissza.

A háromszereplős verseny tehát sok hasznos újítással kápráztatja el a felhasználókat. Ha azonban a Yahoo és a Microsoft fenn akarja tartani fejlődése jelenlegi tempóját, fejlesztenie kell keresőjét.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!