Érdekes, hogy a mobilreklámozás kicsit előbbre jár: a Mobil Marketing Szövetség elfogadva az idézett jogszabály szemléletét ugyanis feltételként szabja tagjai számára, hogy a fogyasztó beleegyezését kérjék az SMS-reklámok terjesztéséhez. Ez azért is fontos, mert ebben az évben csak nálunk várhatóan egymilliárd darab felett lesz az SMS-forgalom.
Értékét tekintve világviszonylatban az Ovum becslése szerint 2003-ban 4 milliárd, 2005-ben pedig már 16 milliárd dollár értékű SMS-reklámforgalmat bonyolít majd az 500 milliós fogyasztói piac.
Igaz, a mobilreklámmal kicsit más a helyzet, mint az e-mailen érkezőkkel. A Nokia nemrég egy tizenegy országra kiterjedő kutatása során négyezer telefontulajdonost kérdezett meg a reklámüzenetek elfogadottságáról, és ők nagy arányban válaszolták, hogy nem zavarná őket a mobilhirdetés.
Kéretlen reklámjog
Talán az első olyan jogszabály született meg tavaly december végén, amely az információs társadalom miatt és annak érdekei védelmében készült. Mégis, a többi között a kéretlen elektronikus reklámlevelek küldését is szabályozó törvény igencsak vegyes érzelmeket keltett szakmai körökben.