2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár eredetileg március végére tervezték a világ legnagyobb utasszállítójának, az A380-asnak az első próbaútját, a start időpontját hetekkel kitolták. Sajtóinformációk szerint a mérnököknek ugyanis nem sikerült teljes mértékben megoldaniuk a futómű terhelésével kapcsolatos problémákat.

Az EADS-konszernhez tartozó Airbus egyik szóvivője a Handelsblatt gazdasági lapnak hivatalosan azzal indokolta a késlekedést, hogy a gép "felavatására" kiválasztott pilótáknak előtte még néhány tesztfeladaton kell átesniük a földön. Az Airbus korábban március végére ígérte az A380-as első próbaútját, s nemrég még Rainer Hertrich, az EADS vezére is április eleji időpontot jelölt meg.

A Spiegel korábban úgy értesült, hogy az utasszállítónál időközben komolyabb technikai problémák adódtak. A lapnak nyilatkozó iparági elemzők szerint ugyanis továbbra sem sikerült megoldani a futóművel kapcsolatos gondokat: szerintük a konszern az új gép konstruálása során a technikai kivitelezhetőség határáig ment el, a jumbo futóművére pedig iszonyatos teher nehezedik. A gép felszálláskor mintegy 560 tonnát is nyomhat.

Az Airbus eddig hét A380-as géppel készült el, ebből kettőt már Toulouse-ban és Drezdában vetnek alá terhelhetőségi teszteknek. A nagyközönségnek január közepén bemutatott modellre eddig 154 megrendelés futott be. A 73 méter hosszú és 24,1 méter magas gép legnagyobb vevőjének az Emirates arab légitársaság számít, amely 43 géppel bővíti flottáját, a Lufthansa és az Air France pedig 10-10 A380-ast rendelt, számolt be korábban a Menedzsment Fórum.

A szupergép katalógusára 281 millió dollár, vagyis 233 millió euró, a légitársaságok azonban gyakran ennél kedvezményesebb áron jutnak a géphez. Az első A380-ast 2006-ban állítja szolgálatba a Singapure Airlines. Az összeszerelés 2008-ra éri el a maximális ütemet, akkor havonta 4 gép gördül majd ki a toulouse-i üzemből.

Előzetes számítások szerint az A380-as 2012-től termel majd profitot, élettartamát mintegy 50 évre tervezték. Egyszerre 555 utast lesz majd képes szállítani, akár 15 ezer kilométeres távolságra is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!