Talán még mindenki emlékszik rá, mikor a '90-es évek közepének nyiladozó internet piacán megjelent egy kis cég, mely könyveket és CD-ket árusított. A mára már webóriássá nőtt Amazon.com úgy döntött, szaktudását készpénzre váltja.
[ajanlo=101][igazitas=left/]Társult Nagy-Britannia első számú áruházlánca, a Marks & Spencer az Amazon.com nemrégiben alapított Amazon Service Europe (ASE) nevű vállalatával. A szerződés révén a főként konzervatív eleganciájáról ismert áruházlánc online üzletébe kíván új színt vinni. Az ASE a weboldal műszaki részéért felelős. Noha Európába eddig nem merészkedett az Amazon, a tengerentúlon már többek között a Target, az NBA és a Toys 'R' Us e-kereskedelmét is ő irányítja. Megjelenésük az öreg kontinensen azt bizonyítja, hogy a vállalat valóban kész a piaci megmérettetésre.
A luxemburgi székhelyű - magát műszaki szolgáltatások nyújtójaként aposztrofáló - részleg szolgáltatásaival főként a kiskereskedőket célozza meg. A legtöbb vállalat küszködik a több csatornás piaci környezetben, fogalmazott a Gartner kutató cég egyik szakértője. Az Amazon jóval több egy műszaki hátteret nyújtó üzemeltetőnél, hiszen saját bőrén tapasztalta meg a mindennapok nehézségeit, s fejlődött egy jól jövedelmező nagyvállalattá. Azon túl, hogy a Marks & Spencer weboldalának műszaki hátterét látja el, az Amazon kezeli a vállalat online és telefonos rendeléseit is. A két nagyvállalat közötti üzlet pénzügyi részletei nem ismertek, de valószínűsíthetjük, hogy az Amazon az üzemeltetési költségek mellett az értékesítésből származó bevételekből is részesül.
A Marks & Spencer weboldala közel 24 millió látogatót vonz évente. A működtetést már korábban kihelyezte az áruházlánc, de az akkori üzemeltetőnek a karácsonyi roham előtt nehézségei támadtak, így a cég számos rendeléstől elesett. Az Amazon tapasztalatával - az áruházlánc reményei szerint - a hasonló malőrök a jövőben kiküszöbölhetők. A nem kis felelősséggel járó megállapodásnak köszönhetően az Amazon a termékek disztribúciójából, az ügyfélszolgálatból is kiveszi a részét. A Marks & Spencer szakemberei bizakodók, s remélik, hogy jobb grafikai megoldások, felhasználóbarát kereső felület, s a szolgáltatások jelentős javulása várja az oldalra látogatókat.
(Menedzsment Fórum)
Készpénzre váltja tapasztalatait az Amazon.com
Talán még mindenki emlékszik rá, mikor a 90-es évek közepének nyiladozó internet piacán megjelent egy kis cég, mely könyveket és CD-ket árusított. A mára már webóriássá nőtt Amazon.com úgy döntött, szaktudását készpénzre váltja