A MÁV közleményében kiemeli: a 30+30 elővárosi motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat lefolytatásának több mint egy éves időtartama alatt mindvégig arra törekedett, hogy a pályázók között versenyhelyzetet teremtsen. Ennek nyomán - az induló ajánlatokhoz képest - az utolsó beadott ajánlatok mintegy 40 milliárd forintos költségcsökkentést eredményeztek.
Bombardier Talent | Stadler Flirt |
További képek | További képek |
A KDb döntése értelmében a továbbiakban a motorvonattenderen a két pályázó a korábban megadott végső árral szerepel, annak mindössze részelemei változhatnak. A bírálat során már nem az a kérdés, hogy melyik pályázó ajánlata olcsóbb. Ehelyett azt vizsgálják, hogy mindkét pályázóra nézve biztosított-e verseny tisztasága, illetve az esélyegyenlőség, áll a MÁV MTI által idézett közleményében.
Mint arról az mfor.hu is beszámolt, a MÁV mintegy két hete közölte, hogy a KDb határozata miatt bírósághoz fordul jogorvoslatért. A testület ugyanis július elején megsemmisítette a tender június elsején kihirdetett eredményét, mivel - indoklásuk szerint - a vasúttársaság megsértette a közbeszerzésekről szóló törvény több bekezdését.
A KDb döntését a Stadler botrányosnak nevezte. Peter Spuhler, a cég tulajdonos-vezérigazgatója úgy nyilatkozott: "Eddig az volt a véleményünk, hogy a pályázat jogilag rendben zajlott. A KDb keddi döntése azonban komoly kétségeket ébreszt a jogállamiság, illetve a testület függetlenségét illetően."
Hozzátette: a Stadler ki fogja meríteni valamennyi lehetséges magyar és európai jogorvoslati eszközt, és megvizsgálja a döntéshozó szervek elleni kártérítési per lehetőségét is. A Bombardier annyit közölt, hogy várja a kiíró további lépését.
Menedzsment Fórum