3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV Rt. a közbeszerzési törvény, illetve az esélyegyenlőség érvényesülése érdekében mindkét pályázót felkérte a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) határozatában rögzítetteknek megfelelő ajánlattételre, közölte a vasúttársaság csütörtökön.

A MÁV beadta a KDb határozatának felülvizsgálatát kérő keresetet. Közleményük szerint a közbeszerzési törvény alapelveinek érvényesülése érdekében mindkét pályázónak, a Bombardiernek és a Stadlernek egyaránt lehetőséget kívánnak biztosítani arra, hogy a KDb határozatában foglaltak alapján tegyenek ajánlatot. Ezért csütörtökön a vasúttársaság hivatalosan is felkérte a pályázókat ajánlattételre, azonos feltételek mellett. A beadási határidő 2005. augusztus elseje, az eredményhirdetést 2005. augusztus 5-re tűzték ki.

A MÁV közleményében kiemeli: a 30+30 elővárosi motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat lefolytatásának több mint egy éves időtartama alatt mindvégig arra törekedett, hogy a pályázók között versenyhelyzetet teremtsen. Ennek nyomán - az induló ajánlatokhoz képest - az utolsó beadott ajánlatok mintegy 40 milliárd forintos költségcsökkentést eredményeztek.

Bombardier Talent Stadler Flirt
További képek További képek

A KDb döntése értelmében a továbbiakban a motorvonattenderen a két pályázó a korábban megadott végső árral szerepel, annak mindössze részelemei változhatnak. A bírálat során már nem az a kérdés, hogy melyik pályázó ajánlata olcsóbb. Ehelyett azt vizsgálják, hogy mindkét pályázóra nézve biztosított-e verseny tisztasága, illetve az esélyegyenlőség, áll a MÁV MTI által idézett közleményében.

Mint arról az mfor.hu is beszámolt, a MÁV mintegy két hete közölte, hogy a KDb határozata miatt bírósághoz fordul jogorvoslatért. A testület ugyanis július elején megsemmisítette a tender június elsején kihirdetett eredményét, mivel - indoklásuk szerint - a vasúttársaság megsértette a közbeszerzésekről szóló törvény több bekezdését.

A KDb döntését a Stadler botrányosnak nevezte. Peter Spuhler, a cég tulajdonos-vezérigazgatója úgy nyilatkozott: "Eddig az volt a véleményünk, hogy a pályázat jogilag rendben zajlott. A KDb keddi döntése azonban komoly kétségeket ébreszt a jogállamiság, illetve a testület függetlenségét illetően."

Hozzátette: a Stadler ki fogja meríteni valamennyi lehetséges magyar és európai jogorvoslati eszközt, és megvizsgálja a döntéshozó szervek elleni kártérítési per lehetőségét is. A Bombardier annyit közölt, hogy várja a kiíró további lépését.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!