A piackutató szerint zömmel a legkisebb, 50 négyzetméteres és az annál kisebb boltokból regisztráltak kevesebbet.
Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója a közleményben hangsúlyozza: a legnagyobb mértékben a hipermarketek és diszkontok száma növekedett egyik évről a másikra, előbbiekből 165, utóbbiakból 467 működött az év végén, és 581-re gyarapodott a szupermarketek száma.
Tavaly az élelmiszer üzletláncok terjedésével az eladótér minden régióban átlagosan 4 százalékkal emelkedett, így az általános élelmiszer-üzletek összes eladótere elérte 2010 végén a 3,17 millió négyzetmétert.
A Nielsen szerint a forgalom szempontjából a hagyományos üzletek piaci pozíciója azért maradt stabil, mert a recesszió nyomán a fogyasztók gyakrabban mennek boltba, mint korábban, viszont alkalmanként kevesebbet vásárolnak.
MTI