Amikor a Nike Inc. tavaly megvette a Converse-t, és úgy döntött, meghagyja a márka klasszikussá vált modelljeit, a világ minden táján fellélegeztek a cipőrajongók. A befektetők és elemzők is örömmel fogadták a hírt, mivel a korábbi akvizíciók látványos kontárkodásba torkolltak.
A Converse kétségtelenül jó hatással volt a cégcsoport forgalmára: a teljes árbevétel az elmúlt negyedévben 18 százalékkal 3,6 milliárd dollárra emelkedett, a növekedéshez a Converse négy százalékkal járult hozzá. Az Egyesült Államokban a Nike piaci részesedése több mint kétszerese két legnagyobb riválisa, a Reebok és az Adidas-Salomon részénél.
Valószínű tehát, hogy a Nike újabb márkák megvételével folytatná a sikerszériát. A Reuters által megkérdezett iparági szakértő úgy tudja, a lehetséges jelöltek a fiatalos sportruházatot gyártó Burton, valamint a túrához öltöztető Patagonia.
A Burton már csak azért is jó választásnak bizonyulna, mivel az extrém sportok iránt elkötelezett új generáció tartozik a márka legfőbb vásárlói közé. A Patagoniára pedig azért fájhat a foguk, mert hitelessé teheti a Nike-t abban a speciális szegmensben, amelyben eddig is jelen volt, de sikerekkel nemigen büszkélkedhetett.
(Menedzsment Fórum)
Két új márkát vásárolna a Nike
A Converse tavalyi felvásárlásának sikerén felbuzdulva a Nike újabb márkákkal biztosítaná be magát az egyre telítettebbé váló sportcipő-piacon.