Mivel a maxi CD-eladások egyre csökkenő tendenciát mutatnak, a piackutatók úgy vélik, hamarosan a csengőhang válhat az első számú marketingeszközzé a lemezcégek és a zenészek kezében az albumok promóciójára, írja a Digital Media Europe. A maxi CD-k eltűnése elsősorban a kezdő együttesek számára járhat előnyökkel, akik egy csengőhanggal vagy egy teljes egészében letölthető zeneszámmal hatékonyabban hívhatják fel magukra a figyelmet.
A csengőhangok és mobil letöltések piaca várhatóan idén a hárommillió eurót is meghaladja, amely 16 százaléka az összes zeneletöltésre költött összegnek, 2007-re pedig elérheti a 25 százalékot. A lehetőség adott a lemeztársaságok és a zenészek számára, hogy a promóció kiegészítéseként csengőhangként is kiadják a készülő album mézesmadzagként szolgáló első dalát.
Menedzsment Fórum
Kétszázmillió eurót költenek csengőhangra a brit tinik
A nagy-britanniai fiatalok által csengőhangra és egyéb mobil zeneletöltésekre költött összeg idén elérheti a 220 millió eurót, melynek értelmében egy főre átlagosan 38 eurónyi költés jut évente, állítja a Mobile Youth nevű brit piackutató cég legfrissebb tanulmánya.