A legnépszerűbb sportág itthoni változata a televízión keresztül lényegesen alacsonyabb érdeklődést vált ki a külföldi labdarúgáshoz képest, ennek megfelelő a szponzori bevételek alakulása is, derül ki a Sport + Markt legújabb kutatásából, melyet a Világgazdaság mutat be.
Három magyarországi labdarúgóklub, a Ferencváros, az Újpest és a Debrecen váltja ki a legnagyobb érzelmeket a tizennyolc csapat és a nemzeti válogatott közül. A meccsek iránti érdeklődés terén a legnépszerűbb formáció, a nemzeti tizenegy mérkőzéseire a válaszadók 45 százaléka kíváncsi, az első osztály bajnokságára valamivel többen, mint a válaszadók harmada. Ezzel szemben a 600 megkérdezett 95 százaléka érdeklődik a labdarúgó-világbajnokság iránt, és csaknem ugyanennyi embert érdekel a Bajnokok Ligája, valamint az Európa-bajnokság. A világversenyeken, kupákon túl az angol, spanyol és olasz bajnokság áll kiemelkedő helyen a sorban.
Ez az árnyalt érdeklődés a tévéközvetítések mennyiségéről kialakított véleményben is megfogalmazódik. Mind a magyar vonatkozású, mind a nemzetközi versenyek esetében a megkérdezettek 30 százaléka szeretné növelni a közvetítések számát. Mindössze három százalékuk érzi túlzott arányban bemutatottnak az európai focit, tíz százalék szerint pedig a magyar meccsek szerepelnek túl gyakran a képernyőn.
A labdarúgás magyar szerelmeseinek legkedveltebb csapatai a Real Madrid, a Manchester United, a Bayern München, a Barcelona, az olasz AC Milan és Juventus. Ha összevetjük ezt a listát a leggazdagabb klubok listájával, akkor egyértelműen látszik a feltételezett összefüggés a gyepen mutatott teljesítmény, a szurkolói elkötelezettség és a bevételek alakulása között. A Manchester Unitednek 66 millió euró, a Juventusnak 79 millió, a Bayern Münchennek pedig 97,5 millió folyt be az ilyen jellegű szerződéseiből.
A Football Monitor Hungary 2003/2004 II. vizsgálja a labdarúgásban érdekelt szponzorok ismertségét és a mezszponzorok jelenlétét is. A sportszergyártókon és a liga egykori, valamint jelenlegi névadóin kívül csak néhány egyéb ágazat reprezentánsai mutatnak jelentősebb említési arányt. A listavezető magyar márkák ismertsége elsősorban a bajnokság névadásával, valamint a nagyon kedvelt magyar klubokkal való együttműködéssel függ össze, írja a Világgazdaság.
Kevés tévénézőt vonz a hazai foci
A legnépszerűbb magyar sportág a televízión keresztül lényegesen alacsonyabb érdeklődést vált ki a külföldi labdarúgáshoz képest, ennek megfelelő a szponzori bevételek alakulása is, derül ki a Sport + Markt legújabb kutatásából, melyet a Világgazdaság mutat be.