A magyarországi it-cégek marketingkommunikációs büdzséjében az átrendeződésnek köszönhetően egyre csökken a hirdetésekre költött pénz, ezzel szemben a rendezvényekre és online reklámra szánt összeg folyamatosan növekszik, számol be a Napi Gazdaság.
Túljutott a mélyponton a marketingkommunikációs büdzsék szintje, legalábbis az it-szektorban tevékenykedő cégek esetében – derül ki a BellResearch és a Morpho Communications közös kutatásából. Az idei 4,5-5 milliárd forintos költést jövőre akár 3-6 százalékos növekedés is követheti.
A büdzsék összetételében jelentős szerkezetátalakulás indult meg az elmúlt időszakban, amelynek során felértékelődött a rendezvényszervezés, valamint a – jobbára szakmai témájú – pr szerepe, de a jövőben az online kommunikációra fordított költés is megháromszorozódhat. Evvel párhuzamosan viszont folyamatosan csökken az újsághirdetések részaránya. A felmérés arra is rávilágított, hogy online eszközökkel a szakmai vezetők hatékonyabban érhetők el, míg a felsővezetői kör a nyomtatott orgánumokon keresztül szólítható meg inkább.
A vállalaton belüli, valamint a szűk szakmai körnek szóló rendezvények jelenleg a marketingköltségvetések 30 százalékát viszik el. Televíziós és rádiós megjelenésre a büdzsé 5 százalékának erejéig költenek a társaságok, még ennél is kevesebb azonban a piackutatásra költött összeg, amely a költségvetés alig 4 százalékát teszi ki, írja a Napi Gazdaság.
Kevesebb hirdetés, több rendezvény várható az it-szektorban
A magyarországi it-cégek marketingkommunikációs büdzséjében egyre csökken a hirdetésekre költött pénz, ezzel szemben a rendezvényekre és online reklámra szánt összeg folyamatosan növekszik, számol be a Napi Gazdaság.