Az adatok az idei várhatóan csupán 1,4 mrd USD-t tükrében dinamikus fejlődést jelentenének. Az internet átalakulóban van a mögöttes üzleti modellek változását illetően immár másfél éve.
Az egyedi tartalmak egyre inkább felértékelődnek, ugyanakkor egyelőre csupán a média tulajdonosok elenyésző része vállalja saját szolgáltatásának fizetőssé tételét, vagy az ingyenes szolgáltatások szűkítését. A trend mindazonáltal megállíthatatlannak tűnik és a következő két-három évben az internetes források hitelességének fokozatos elismerésével párhuzamosan természetessé fog válni az előfizetés alapú szolgáltatás.
A szakemberek szerint az audio/video fileok letöltése, a "felnőtt" tartalom, és a pénzügyi-befektetői információk forgalmazói lehetnek a legnagyobb nyertesek.
Kevesebb ingyenes dolog a neten
Egy most közzétett elemzés szerint 2006-ban már 5,8 milliárd dollárt fognak fizetni az internet felhasználók a hírekért, információkért, videó és audio anyagok letöltéséért, vélik a Jupiter Media Metrix szakértői.