2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A múlt évben a hirdetők egyre inkább a kereskedelmi televíziókba tették át reklámjaikat a közszolgálati csatornákból - derült ki az AGB Hungary adataiból.

A hirdetések darabszámában az arány akkor 22, illetve 78 százalék volt. Vagyis a listaáras költések szerint a hirdetők egyre inkább a magáncégekhez vándorolnak, ugyanakkor a hirdetések számát nézve nagyobb a közszolgálati csatornák aránya.

Az összköltés kétharmadát a 25 legnagyobb hirdető adta, míg 2000-ben még csak 63,2 százalékos volt a részesedésük. Tavaly szeptemberig 259 hirdető 554 márkáját reklámozta. Egy évvel korábban ennél többen hirdettek, azaz 304 cég 699 márkáját.

Tavaly a Minimax reklámjai jelentek meg a legtöbbször, míg egy évvel korábban a nevének megismertetésére törekvő Union Biztosítóé. A Minimax vezető pozíciója azonban elég csalóka, mivel az új tv a legtöbbet saját csatornáján hirdette magát. A második helyen 2001-ben a Matáv, a harmadikon a Danone állt. Egy évvel korábban a Danone még a második legtöbbet reklámozott márkanév volt, és 2001-ben annak ellenére csúszott eggyel hátrább, hogy jóval többet hirdette magát.

A televíziós hirdetési piacot, illetve összehasonlíthatóságot az előző évvel néhány csatorna megszűnése, illetve újak megjelenése is jelentősen befolyásolta - hangsúlyozta összefoglalójában az AGB Hungary. A TV3 2000 februárjában befejezte a sugárzást, a Napkelte ezután átkerült az Magyar ATV-re, 2000 végén megjelent a Viasat3 és a Minimax, illetve 2001-ben a SATelit.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!