A hirdetések darabszámában az arány akkor 22, illetve 78 százalék volt. Vagyis a listaáras költések szerint a hirdetők egyre inkább a magáncégekhez vándorolnak, ugyanakkor a hirdetések számát nézve nagyobb a közszolgálati csatornák aránya.
Az összköltés kétharmadát a 25 legnagyobb hirdető adta, míg 2000-ben még csak 63,2 százalékos volt a részesedésük. Tavaly szeptemberig 259 hirdető 554 márkáját reklámozta. Egy évvel korábban ennél többen hirdettek, azaz 304 cég 699 márkáját.
Tavaly a Minimax reklámjai jelentek meg a legtöbbször, míg egy évvel korábban a nevének megismertetésére törekvő Union Biztosítóé. A Minimax vezető pozíciója azonban elég csalóka, mivel az új tv a legtöbbet saját csatornáján hirdette magát. A második helyen 2001-ben a Matáv, a harmadikon a Danone állt. Egy évvel korábban a Danone még a második legtöbbet reklámozott márkanév volt, és 2001-ben annak ellenére csúszott eggyel hátrább, hogy jóval többet hirdette magát.
A televíziós hirdetési piacot, illetve összehasonlíthatóságot az előző évvel néhány csatorna megszűnése, illetve újak megjelenése is jelentősen befolyásolta - hangsúlyozta összefoglalójában az AGB Hungary. A TV3 2000 februárjában befejezte a sugárzást, a Napkelte ezután átkerült az Magyar ATV-re, 2000 végén megjelent a Viasat3 és a Minimax, illetve 2001-ben a SATelit.
Kevesebb tévéreklámot néznük
A múlt évben a hirdetők egyre inkább a kereskedelmi televíziókba tették át reklámjaikat a közszolgálati csatornákból - derült ki az AGB Hungary adataiból.