A reklámszakmában leginkább mérvadónak tekintett ZenithOptimedia előrejelzése szerint a következő években lassú eltolódás várható a televíziós reklámköltéstől az internetes hirdetések irányába, miközben a teljes piac a következő években biztató bvülés elé néz.
Ami a reklámtortából való részesedést illeti, két év múlva is a tévének jut a legnagyobb rész, világszerte a hirdetési büdzsék 37,8 százaléka kerül ide. Fokozatos hanyatlás mellett az újságok aránya 29,3 százalékra tehető, míg az internet az alacsony bázisnak köszönhetően kétszájegyű növekedést prognosztizálhat, és 2007-re 4,4 százalékos részesedéssel bír majd.
Idén a reklámpiac 5,4 százalékkal növekedhet, állítja a ZenithOptimedia. Ez magasabb emelkedés lenne, mint az eredetileg várt 5 százalékos bővülés. Jövőre 6,5 százalékkal több pénzt, míg 2007-ben további 6,1 százalékos bővülés várnak a szakértők.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A gazdasági bizonytalanság sem töri meg a reklámpiac lendületét
50 százalékos bővülés a hazai online reklámpiacon
Pozitív fordulat a globális magazinpiacon
2007-ig a reklámköltés növekedése várható
Kevesebbet fognak költeni a cégek tévéreklámra
Világszerte csökkenést mérnek a szakemberek a televíziós hirdetéseket illetően, és ez a trend a jövőben enyhén erősödhet. Ezzel ellentétes esemény várható az online reklámpiacon, ahol más médiumok rovására gyarpodhatnak a hirdetések.