2p

Világszerte csökkenést mérnek a szakemberek a televíziós hirdetéseket illetően, és ez a trend a jövőben enyhén erősödhet. Ezzel ellentétes esemény várható az online reklámpiacon, ahol más médiumok rovására gyarpodhatnak a hirdetések.

A reklámszakmában leginkább mérvadónak tekintett ZenithOptimedia előrejelzése szerint a következő években lassú eltolódás várható a televíziós reklámköltéstől az internetes hirdetések irányába, miközben a teljes piac a következő években biztató bvülés elé néz.

Ami a reklámtortából való részesedést illeti, két év múlva is a tévének jut a legnagyobb rész, világszerte a hirdetési büdzsék 37,8 százaléka kerül ide. Fokozatos hanyatlás mellett az újságok aránya 29,3 százalékra tehető, míg az internet az alacsony bázisnak köszönhetően kétszájegyű növekedést prognosztizálhat, és 2007-re 4,4 százalékos részesedéssel bír majd.

Idén a reklámpiac 5,4 százalékkal növekedhet, állítja a ZenithOptimedia. Ez magasabb emelkedés lenne, mint az eredetileg várt 5 százalékos bővülés. Jövőre 6,5 százalékkal több pénzt, míg 2007-ben további 6,1 százalékos bővülés várnak a szakértők.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
A gazdasági bizonytalanság sem töri meg a reklámpiac lendületét
50 százalékos bővülés a hazai online reklámpiacon
Pozitív fordulat a globális magazinpiacon
2007-ig a reklámköltés növekedése várható

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!