A kutatók szerint a közeljövőben az SMS az egyetlen olyan nem beszédalapú szolgáltatás, amelyért a fogyasztók hajlandóak fizetni.
Mint a Forrester megállapította, az európai felnőtt lakosság 72 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal – amely 190 millió előfizetőt jelent. Nekik azonban csak a 24 százalékuk kívánja készülékét a közeljövőben pénzügyi tranzakciók bonyolítására használni.
Érdekes, hogy noha a forgalomban lévő készülékek negyede alkalmas WAP-olásra, az ilyen készülékek mindössze három százalékáról veszik igénybe a WAP szolgáltatásokat. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a szolgáltatók agresszív marketingmunkával próbálják az üzleti életben dolgozók és a fiatalabb korosztály tagjait a magasabb értékű szolgáltatások felé terelni, mivel a „hagyományos piacok” telítődtek.
Kevesen váltanának 3G-re
A Forrester most közzétett jelentése szerint az európai mobiltelefon tulajdonosoknak mindössze 20 százaléka kívánja a következő két évben a 2.5G és a 3G-s szolgáltatásokat igénybe venni.