Dr. Csillag István és Demszky Gábor egyetértett abban, hogy legkésőbb ez év őszéig rendbe kell tenni a 4-es metró ügyét, hogy annak építése mielőbb elkezdődhessen. Az időközben született hatósági állásfoglalások alapján szükséges, hogy a 4-es metró tervezett vonalát két újabb metróállomással hosszabbítsák meg. Máskülönben ugyanis nem valósítható meg a frekventált szerepet betöltő, de rendkívül rossz állapotban lévő Thököly út teljes körű rekonstrukciója, nem enyhül a mostanára már elviselhetetlen mértékű forgalmi torlódás a környező közutakon és megoldatlan marad a külső lakótelepek tömegközlekedési kapcsolata a belső városrészekkel. Szóba került a tanácskozáson a Budapestet elkerülő körgyűrű továbbépítésének menete is.
A főváros elsődlegesnek tartja az északi MO-ás híd megépítését, valamint a pesti oldalon történő folytatását. Megállapították ugyanakkor, hogy Budapest életképességének megtartása érdekében nélkülözhetetlen még egy északi híd megépítése Újpest - Aquincum térségében. Az új híd és a csatlakozó úthálózat része lenne a tervezett Körvasútsori körútnak, kapcsolatot teremtene Budapest északi kerületei között, összekapcsolná az új 10-es számú főutat az M3-as autópályával - és ezáltal belátható időn belül nagyságrendileg javítaná a közép-magyarországi északi régiók lakosságának közlekedési lehetőségeit is.
Kézfogás a fővárosért
Budapest közép- és hosszú távú közlekedéspolitikai fejlesztéseit taglaló tanácskozást tartottak a napokban, melyen számos a főváros dinamikus fejlődésben kulcsszerepet játszó kérdésben fejtették ki véleményüket a résztvevők.