2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben mind többet hallani a logisztika és a szállítmányozás fejlődéséről, vannak olyan problémák amelyekről bárkomoly gondot jelentenek nem illik beszélni.

Guruló raktárak

A logisztikai és szállítmányozási feladatok elvégzésénél a tervezhetőség az egyik legnagyobb fegyver. A multinacionális és magyar kereskedelmi láncok többségének ellátásánál azonban éppen ennek a fegyvernek csorbul ki az éle. A speditőrök és szállítmányozók véleménye szerint jellemző probléma, hogy igen szűken mérték az áruátvételi kapacitásokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy-egy elosztó raktár, vagy áruház 2-3 helyen képes fogadni a beérkező termékeket. Ráadásul ennek a ténynek a figyelmen kívül hagyásával viszonylag szűkre szabták a fogadási időket - 06-tól 4 óráig - is.

Ha figyelembe vesszük, hogy ezek az egységek naponta mintegy 100 teherautót fogadnak, amelyeknek lerakodási ideje ellenőrzéssel és dokumentálással együtt 35-40 perc, nyilvánvalóvá válik a helyzet.
Külön élménybeszámolók szólnak arról a multiról, akinek mindössze két fogadó, és egy kiadó kapuja van, mindez megfejelve a köztes raktározási kapacitás hiányával is. Ennek köszönhetően a termékek szinte egyenesen a teherautókról a polcokra mennek. Az elbeszélések itt gyakorta 6-8 órás várakozási időket emlegetnek, de előfordult már 12- 14 órás is. Ebben az esetben a szakemberek szerint a cég nem tesz mást, mint a szállításra szolgáló teherjárműveket egyszerűen guruló köztes raktárnak használja.

A probléma minden esetben ugyanoda vezethető vissza. Ezeknek az áruházaknak, raktáraknak már a tervezésnél túl szűk áruátvételi és köztes raktározási keresztmetszetet terveztek, és az építés folyamán sem módosítottak a terveken. Pedig - különösen a nyugatról betelepült multiknak - rendelkezésre álltak a Lajtán túl épített áruházak és raktárak tapasztalatai. Ráadásul nem is kell túl messzire menni, hiszen az egyik nálunk is jelen lévő muftinál Bécsben 2530 árufogadó kapu is várja a kamionokat.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!