Itt nem csak kellemetlenségről, hanem jelentős pénzmennyiségrőI is van szó. A kamionnak, teherautónak állás közben is vannak költségei. Sok egyében kívül akkor is fizetni kell például a lízingdíjat és a sofőr fizetését. Mivel pedig a lánc elején és végén lévők nem vállalnak részt a költségek kiegyenlítéséből, ezeket a szolgáltatóknak maguknak kell lenyelniük.
Valami azonban mégis megmozdult ezen a területen. Az utóbbi időkben tendenciának mondható, hogy a kereskedelmi cégek az egyes termékcsoportoknak saját gyűjtőraktárakat építenek. Ezeknek köszönhetően talán megoldódik az eddig hiányzó köztes raktározás gondja is, és taIán csökken majd az egy helye várakozással töltött állásidő. A szolgáltatók mindenesetre örülnek az új trendnek, bár azt hangsúlyozzák, hogy a központi raktárak megnyitása óta még csak kevés idő telt el, így messzemenő következetéseket egyelőre nem lehet levonni működésükből.
Ki fizeti a révészt? - 2.rész
A másik véglet az, amikor megépítették a megfelelő számú fogadókaput, de költségcsökkentési okokból csak kevés embert foglalkoztatnak az átvétel területén, ezért ugyanolyan hosszú a várakozási idő, mint máshol.