A dokumentum szerint Oroszország, Románia és Bulgária első alkalommal került fel az ágazatban a legjobb kondíciókat nyújtó országok listájára - közli a Mediafax. A PwC szakértői szerint a román kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek szektora folyamatosan bővül, miközben a piaci kockázatok gyakorlatilag jelentéktelennek minősíthetők.
[ajanlo=1193][igazitas=right/]2004-ben Romániában 5 hipermarket, 80 szupermarket és 30 diszkont áruház üzemelt. A piac legjelentősebb szereplői: 222 millió euró nettó eladással a négy hipermarketet fenntartó Carrefour, a 15 szupermarketet működtető Rewe, a Billa, a négy bolttal rendelkező XXL Mega Discount és a Metró. Ez utóbbi 21 üzletet alakított ki, és nettó eladása meghaladta a 1,039 milliárd eurót.
A PwC előrejelzése szerint az elkövetkező években - az újabb nagy láncok romániai terjeszkedésével és a jelenlévők növekedésével egyidejűleg - Romániában élesedni fog a verseny a szektoron belül. Idén számos nemzetközi hálózat jelentette be, hogy "szerencsét próbál" keleti szomszédunk piacán: a Rewe a Penny Markt-al, a Tengelmann a Plus lánccal, és a Schwarz csoport a Kaufland hipermarkettel.
Az eladások egy főre vetített aránya Romániában - a magyarországi, csehországi és lengyelországi 2000 dollárhoz képest - 630 dollár. Az ágazat bővülésének fő motorja a felmérés szerint az átlagkereset növekedése, az árak csökkenése és a fogyasztói bizalom növekedése.
Menedzsment Fórum