2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A készülő második Nemzeti Fejlesztési Tervben várhatóan kiemelt szerepet kap a szállítás és a logisztika, hiszen Magyarország Európa urbanizációs tengelyén, kelet-nyugati és észak-dél irányú útvonalán fekszik - jelentette ki Baráth Etele egy szakmai fórumon.

A kedvező földrajzi helyzetre tekintettel a közlekedés fejlesztésére az Európai Unió következő költségvetési időszakában a rendelkezésre álló források 15 százalékát fordíthatja majd Magyarország - mondta az uniós ügyekért felelős tárca nélküli miniszter.

[ajanlo=182][igazitas=left/]2004 és 2006 között 1.250 milliárd forint közösségi támogatást használhat fel fejlesztésre Magyarország, s ez az összeg 2007 és 2013 között megháromszorozódik. A miniszter az elképzelések közül külön megemlítette, hogy a Záhonyi Vállalkozói Övezet például kiemelt fejlesztési terület lesz.

Baráth Etele szólt arról, hogy Budapest szerepe is erősödik a logisztikában, speciális funkciót lát majd el a szállítmányozásban. Kitért arra, hogy a közlekedési infrastruktúra kiépítése a logisztikai feladatok ellátása mellett magával hozza a működő tőkét, az ipari beruházásokat, s ahhoz kapcsolódik a kutatás, valamint az oktatás fejlesztése is.

Az európai ügyekért felelős tárca nélküli miniszter elmondta még: a decentralizációt akarják erősíteni a második Nemzeti Fejlesztési Terv forrásainak felhasználásánál. "Az elképzelések szerint a régiók a rendelkezésre álló pénz 30 százalékéról maguk döntenek, további 20 százalékéról pedig az állammal együtt határoznak majd" - hangsúlyozta. Példaként megemlítette, hogy az Észak-Alföldi Régió három megyéje, Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok és Szabolcs-Szatmár-Bereg 2007 után így mintegy 300 milliárd forint forrás felhasználásáról dönthet. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Logisztikai központ lehet 2013-ra Magyarország
Fontos szerepet kap a logisztika fejlesztése a Nemzeti Fejlesztési Tervben
Pályázati csúcsév volt a logisztikában

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!