Nyugat-Európában az utakon futó gépjárművek átlagosan 25-30 százaléka flottakezelt, ez a szám nálunk mindössze egy százalék. A kis- és középvállalkozások aktivitásában is elmaradás van: hazánkban az autópark-kezelők portfóliójának átlagosan 10 százalékát adja ez a szektor, míg Nyugaton 50 százalékra tehető ez az arány.
A nyugat-európai trend hamarosan nálunk is érvényesül, ezt vetíti előre, hogy az elmúlt időszakban egyre nőtt a kkv-ügyfelek száma. A feltörekvő magyar vállalkozások, a multik beszállítói fokozatosan átveszik a nagyok szokásait - emelte ki Gáti Tamás, a piacvezető LeasePlan Hungária Rt. ügyvezető igazgatója. Az igazi boom akkor várható, ha az államigazgatásban is elterjed az autópark-kezelés.
A döntést egyrészt financiális, másrészt kényelmi szempontok alapján hozzák az ügyfelek. Míg a nagyobb cégeknél az outsourcing keretében megspórolható költség szól alapvetően a flottakezelés mellett, addig a kisebb társaságoknak nem kell forgótőkét kivonniuk a vállalkozásból. Mivel a nagyobb autópark-kezelők üzemeltetésében több ezer autó van, az ügyfeleknek akár egy autóhoz is a több ezer járművel elérhető kedvezményeket, kiszolgálási színvonalat, biztonságot tudják nyújtani. A kkv-k a flottafinanszírozás révén jóval nagyobb kedvezményeket tudnak kicsikarni, mint ha önállóan próbálnák üzemeltetni járműparkjukat, olvasható a Világgazdaságban.
Menedzsment Fórum