A hazai lappiac összes jelentős szereplője által támogatott kutatási anyag napvilágot látott részletei azt mutatják, a sajtóhidetés számos tulajdonsága révén előnyben van a többi médiafelülettel szemben. Az olvasók például alaposabban tanulmányozzák a hirdetéseket, ami a hosszú távú hatást erősíti, a televíziós reklámok érzelmi ráhatásával szemben pedig a termék racionális oldalait hangsúlyozza.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
A magyar reklámpiac alapvető sajátosság a televízió hegemóniája. A Magyar Reklámszövetség tavalyi becslése szeirnt a 134,9 milliárd forintos nettó reklámtortából a televízió 55,8, a sajtó pedig 55,7 milliárd forinttal részesült. A számokból az is kiderül, hogy ezek együtt a hirdetési bevételek több mint 80 százalékára tesznek szert a teljes médiapiacon. A sajtó által kezdeményezett projekt szeretné bebizonyítani, hogy jól kiegészíti a televíziós kampányokat, sőt, önmagában is hatékony hirdetési eszköznek számít, írja a Világgazdaság.
Kihalás helyett növekedésre készül a hazai nyomtatott sajtó
A magyarországi nyomtatott sajtó nagyobb szeletet szeretne a 135 milliárdos reklámtortából: a cél elérését az Írás megmarad elnevezésű projekt keretében a médiatípus előnyeinek bemutatása segíti majd, a legfrissebb kutatási eredmények felhasználásával, írja a Világgazdaság.