2p

Egy nem hivatalos felmérés szerint az amerikai nagyvállalatok csupán 4 százaléka rendelkezik a nagyközönség által is hozzáférhető webnaplóval. A kisvállalatok körében a blogok használata még kevésbé elterjedt.

Ahogy a Menedzsment Fórum az Electronic Business-t idézve korábban megírta, a blog az üzleti kommunikációban zseniálisan használható eszköz, legyen szó akár egy cégen belüli tudásmenedzsmentről, akár az üzletfelekkel, fogyasztókkal való kapcsolattartásról. Így az online marketing egyre gyorsabb térhódítását megfigyelve meglepő, hogy a cégek nem használják ki a blogok adta lehetőségeket - írja az eMarketer.

A tanulmány készítője szerint a blogolás egy nagyon népszerű új jelenség, amelynek a pénzügyekre gyakorolt hatása azonban ma még minimális. Egy januári felmérés szerint az amerikaiak 62 százaléka nem tudja, mit jelent a "blog" kifejezés.

Ettől még a webnapló lehetne jó reklámfelület, ugyanis a rendszeres olvasók száma gyorsan nő. 2004 februárja és novembere között például - valószínűleg a választási kampánynak köszönhetően - 17-ről 27 százalékra emelkedett az internetet használók között a blogolvasók aránya, bár azóta ez a növekedés leállt.

A Pew Internet and American Life felmérése szerint a teljes amerikai felnőtt népesség 16 százaléka olvasott már webnaplót (32 millió felnőtt), s az online populáció durván 7 százaléka (8,4 millió ember) nézi azokat napi rendszerességgel. A fiatalabb, tizennyolc és huszonnégy év közötti korosztály tagjai átlagosan kétszer olyan gyakran olvasnak blogot, mint a népesség egésze.

Talán nem meglepő, hogy az idősebb korosztály kevésbé rendszeres bloglátogató. Egy Gallup felmérés szerint tízből kilenc hatvanöt évesnél idősebb amerikai még soha nem látott webnaplót.

Menedzsment Fórum

A blognak még kevesen hódolnak
Blog és wiki a vállalati kommunikációban

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!