Ahogy a Menedzsment Fórum az Electronic Business-t idézve korábban megírta, a blog az üzleti kommunikációban zseniálisan használható eszköz, legyen szó akár egy cégen belüli tudásmenedzsmentről, akár az üzletfelekkel, fogyasztókkal való kapcsolattartásról. Így az online marketing egyre gyorsabb térhódítását megfigyelve meglepő, hogy a cégek nem használják ki a blogok adta lehetőségeket - írja az eMarketer.
A tanulmány készítője szerint a blogolás egy nagyon népszerű új jelenség, amelynek a pénzügyekre gyakorolt hatása azonban ma még minimális. Egy januári felmérés szerint az amerikaiak 62 százaléka nem tudja, mit jelent a "blog" kifejezés.
Ettől még a webnapló lehetne jó reklámfelület, ugyanis a rendszeres olvasók száma gyorsan nő. 2004 februárja és novembere között például - valószínűleg a választási kampánynak köszönhetően - 17-ről 27 százalékra emelkedett az internetet használók között a blogolvasók aránya, bár azóta ez a növekedés leállt.
A Pew Internet and American Life felmérése szerint a teljes amerikai felnőtt népesség 16 százaléka olvasott már webnaplót (32 millió felnőtt), s az online populáció durván 7 százaléka (8,4 millió ember) nézi azokat napi rendszerességgel. A fiatalabb, tizennyolc és huszonnégy év közötti korosztály tagjai átlagosan kétszer olyan gyakran olvasnak blogot, mint a népesség egésze.
Talán nem meglepő, hogy az idősebb korosztály kevésbé rendszeres bloglátogató. Egy Gallup felmérés szerint tízből kilenc hatvanöt évesnél idősebb amerikai még soha nem látott webnaplót.
Menedzsment Fórum
A blognak még kevesen hódolnak
Blog és wiki a vállalati kommunikációban
Kihasználatlan a blogos reklám
Egy nem hivatalos felmérés szerint az amerikai nagyvállalatok csupán 4 százaléka rendelkezik a nagyközönség által is hozzáférhető webnaplóval. A kisvállalatok körében a blogok használata még kevésbé elterjedt.