...és mi újság itthon
A hazai piacon az online szolgáltatások meglehetősen gyerekcipőben járnak. Az elektronikusan tőzsdéző ügyfelek száma 20-25 ezerre tehető, amelyeket döntően a Concorde és az IE-New York Bróker tudhat magáénak. A becslések szerint a CD (Concorde Direkt ) valamivel több, mint tízezer ügyféllel, míg az IEB leányvállalata 6-8 ezer online befektető rendelkezik. A többi online szolgáltatást nyújtó cég ügyfélállománya a szakemberek szerint összességében néhány ezerre tehető. Hogy a kezdeti lelkesedés mennyire visszaesett azt mutatja, hogy a CAIB a korábban jelentős összeggel promótált hasonló szolgáltatását kvázi kivezette a piacról. Talán nem véletlenül, hiszen meglehetősen bizonytalan, hogy az alacsony internetes penetráció mellett a fejlesztésre, fenntartásra és a brand-építésre fordított tízmilliók mikor térülnek meg.
Kihívások előtt az online pénzügyi szolgáltatók
Az elektronikus tőzsdei kereskedelemre szakosodott brókerházak, hasonlóan a befektetési bankokhoz, az elmúlt időszakban a jövedelmezőségük fenntartására koncentráltak. Ennek érdekében szinte minden nagy cég költségcsökkentéshez folyamodott, ami elbocsátásokkal járt. A hazai helyzet ennél lényegesen egyszerűbb: az online brókerek az anyacégekkel együtt sírnak.