Az egyesülést követően létrejövő vállalat a kikötői forgalmat tekintve a harmadik helyre kerül a világon, mondta el a P&O elnöke a bejelentést követően. A megalakuló óriáscég méltó vetélytársa lehet a jelenlegi piacvezetőknek is. A társaság igen erős pozíciókkal bír majd Ázsiában és az Egyesült Királyságban.
[ajanlo=1350][igazitas=right/]Mindezért persze mélyen a zsebébe kellett nyúlnia a DPW-nek, hiszen a kínált összeg 46 százalékkal haladja meg az aktuális tőzsdei árfolyamot. A felvásárlási ajánlat és az azt követő működési modell elnyerte a P&O menedzsmentjének tetszését, így a részvényeseket annak elfogadására fogják buzdítani.
A DPW a hírek szerint jól taktikázott, amikor a P&O vezetőknek ígéretet tett pozíciójuk megtartására, és a vállalat székhelyét is Londonban kívánják hagyni, számolt be a BBC online.
Jogilag ugyanakkor megszűnik a brit hajózás egyik ékköve, az 1837-ben Peninsular and Oriental Steam Navigation Company (P&O) néven alapított vállalat. Igaz a cég régi fénye az elmúlt évtizedekben kissé megkopott. A vállalat az 1920-as években volt a csúcson, amikor számos kikötő mellett 500 hajóval büszkélkedhetett. Mára elsősorban a kikötői logisztika került a vállalat tevékenységének fókuszába: világszerte 29 konténer-terminált üzemeltetnek, és 18 országban rendelkeznek logisztikai központtal.
Érdekesség, hogy a vásárló a DPW kisebb, mint az akvizíció célpontja, az ázsiai cég ugyanis a hatodik legnagyobb forgalmú, míg a P&O a negyedik számú kikötői vállalkozás.