Kína az elmúlt tíz évben 103 százalékkal növelte üzleti repülőgépparkját. A térségben 2002-ben összesen 947 ilyen repülőt tartottak nyilván, 2012-re pedig számuk már elérte az 1566-ot.
Az üzleti célú repülés piacát az ázsiai- és csendes-óceáni régióban továbbra is a növekedés jellemzi. Az üzletemberek és vállalatvezetők már ismerik az ilyen gépek által nyújtott szolgáltatások előnyeit - állapította meg a China Daily című lapnak Ted Farid, az amerikai Beechraft Corp repülőgépgyártó vállalat alelnöke.
A statisztikák szerint 2008 és 2012 között e repülőgépekből 27 százalékkal több volt a teljesített megrendelés, mint a 2003 és 2007 közötti szállítások mennyisége. A térség üzleti utakra használt repülőgépparkjának 58 százaléka sugárhajtású gépekből áll, 42 százalékuk légcsavaros. Utóbbiak népszerűsége növekvőben van.
Az üzleti kategóriába többnyire azok a repülőgépek tartoznak, amelyeket jellemzően néhány napos üzleti utakra vesznek igénybe, legfeljebb 1500 kilométeres távolságra - körülbelül két és fél órás repülőútra - történő utazásokhoz. Fontos jellemzőjükként említik a praktikusságot és a kényelmet. Az ilyen gépek között vannak 3-4 ülésesek, de 5-9 ülésesek is.
MTI