A távol-keleti ország legnagyobb városában, a 12 milliós Sanghajban létesített közel 100 négyzetméteres üzlet 40 millió forintba került, az induló árukészlet fogyasztói áron mintegy 100 millió forint; a bolt tervezett ez évi forgalma 200 millió forint lehet. Az ázsiai nagyhatalom piacán hosszabb távon ennél jóval nagyobb lehetőséget lát a luxusporcelánt gyártó magyar cég vezetése, mivel a kínai ipar inkább tömegárut gyárt.
Az évi 6-7 milliárdos árbevételű Herendinek jelenleg négy stabil piaca van: a belföldi, az Egyesült Államok-beli, a japán és az olasz. Ez évtől pedig új piacokat, Francia- és Oroszországot, az arab világot és Kínát is megcélozták, derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Kínában nyitott márkaboltot a Herendi
A luxusporcelánt gyártó Herendi Porcelánmanufaktúra Rt. múlt héten megnyitotta első márkaboltját a porcelán őshazájában, Kínában. A cég ez évtől még további három új piacon is meg kíván jelenni, értesült a Világgazdaság.