A Microsoft csütörtökön elindította MSN China, kínai nyelvű portálját, melynek tartalmát a helyi partnerek szolgáltatják. A szoftvergyártó célja betörni a világ második legnagyobb internetes piacára.
A portál a shanghai MSN Network Communications Ltd. és a kínai kormány által működtetett Shanghai Alliance Investment Ltd. együttműködésén alapul. A szoftveróriás sokkal több tartalmat tesz közzé MSN szolgáltatásain, mint eddig elérhető bármelyik weboldalán vagy portálján. Az MSN Messenger csetelő platformnak Kínában több mint hétmillió felhasználója van.
[ajanlo=173][igazitas=left/]"Annak ellenére, hogy relatíve sok mobiltelefon és Internet felhasználó van Kínában, a csetelő-szoftver piac még gyerekcipőben jár. Úgy gondoljuk, ezt a lehetőséget ki kell aknázni" - mondta Michael Rawding, a Microsoft vállalat globális marketing és értékesítési igazgatója.
Május 11-én a Microsoft bejelentette, hogy szoftvereket vásárol a kínai TSSX mobilszoftver-gyártótól, hogy MSN alapú szolgáltatásokat nyújtson a több mint 340 millió mobiltelefon tulajdonosnak.
A Yahoo! és a Google már korábban megnyitotta kínai portálját, pozíciójukat pedig akvizíciókkal erősítették meg. A Microsoft késői piaci becsatlakozása sok nehézséget okozhat a vállalatnak, tájékoztatott egy elemző. A szoftveróriás sokáig kulcsfontosságú piacnak tartotta Kínát, de egyben mint problémás országként tekintett rá az elterjedt szoftverkalózkodás és a szerzői jogok be nem tartása miatt.
Menedzsment Fórum
Kínai tartalomszolgáltatásba fogott a Microsoft
A Microsoft csütörtökön elindította MSN China, kínai nyelvű portálját, melynek tartalmát a helyi partnerek szolgáltatják. A szoftvergyártó célja betörni a világ második legnagyobb internetes piacára.