[ajanlo=474][igazitas=left/]Egyelőre csak az Adidas perli a kínai Aile ruha- és cipőgyártót Fucsianban, mert félreérthető ábrát használ logóként: az adidas három csíkos jelzését a Nike logójával kombinálva.
A német sportszergyártó mintegy 300 ezer eurós kártérítést kér a kínai utánzatok miatt, melyeket szerinte egyébként három kínai helyen is forgalmaznak, illetve gyártanak. A China Daily angol nyelvű kínai lap beszámolója szerint két pekingi áruház is vétkes, mert átvette az Aile "adidas-koppintásait".
Kínában nagyiparrá nőtte ki magát a menő nemzetközi márkák hamisítása és egyes becslések szerint a világban előállított ilyen termékek mintegy 70 százaléka Kínából származik, írja az MTI.
A vállalat életében nem ez az első csíkok miatti botrány. Korábban az Abercrombie nevű vállalattal hadakozott a sportszergyártó, mivel a cég véleményük szerint lemásolta a háromcsíkos védjegyet egy szabadidős kollekciója számára. Ezt megelőzően a Polo Ralph Lauren-t idézte az Adidas bíróság elé, mondván a cég két csíkkal ellátott kabátja túlságosan hasonlít az Adidas-modellhez.
A mostani per kimenetele kétséges, de az Abercrombie-val sikerült zöld ágra vergődni, a cég beszüntette a megtévesztésre okot adó modellek forgalmazását.
Menedzsment Fórum
Kínaiakat perel csíkjai miatt az Adidas
A világ legnagyobb sportszergyártóinak logóit használta fel a kínai Aile ruha- és cipőgyártó vállalat. A félreérthető ábra miatt eddig csak az Adidas perel.