"A legnagyobb volumennel terjedő online pr praktika az elemzés, ezen belül egyre inkább teret hódít a piac- és a versenytárselemzés, a cég saját tevékenységének és médiajelenlétének vizsgálata. A vesztes terület a sajtótájékoztatók műfaja. Kevesebb közlemény születik, azok viszont a korábbiakhoz képest testreszabottabbak, az igényesebb ügynökségeknél külön cikket készítenek a gazdasági, a bulvár és a napilapsajtó számára" - tette hozzá Ferling.
A cégeknek egyre fontosabbá válik, hogy saját megítélésükről világos képet alkossanak, ez online módszerekkel (letöltésszám, kattintás) rendkívül jól mérhető.
Az internetes pr eszközök - szerepük felértékelődése ellenére - nem tudják kiváltani a hagyományos pr módszereit (a brosúrák és szórólapok készítését, rendezvények szervezését, a nyomtatott és az elektronikus médiában való részvételt), de növelik ezek hatékonyságát.
A kis és közepes vállalatok lemaradása a pr-es módszerek használatában az utóbbi években a multikhoz képest csökkent. Ez nem kis mértékben az online pr praktikák terjedésének is köszönhető, ugyanis ma már a kisebb cégek és civil szervezetek is szerkesztenek hírlevelet, működtetnek weblapot.
Nagy Vajda Zsuzsa Menedzsment Fórum