Az FAA abban bízik, hogy mostani döntésével rá tudja venni a kormányzatot a szükséges források biztosítására, és el tudja kezdeni a jelenlegi 5000 jelentkező közül az alkalmasak kiválogatását és kiképzését. Ahhoz, hogy valaki légiirányító lehessen, egy nyolc órás alkalmassági tesztet kell kiállnia, amelyen felmérik többek közt a monotóniatűrését, számtani és vizualizációs készségeit, és problémamegoldó képességét.
[ajanlo=87][igazitas=left/]A szakszervezet a magas követelmények miatt sem bízik a gyors utánpótlás sikerében, és elítél azt, hogy az FAA a jelenlegi munkaerőből is a lehető legtöbbet igyekszik kihozni a nyugdíjkorhatáron túli foglalkoztatással, a váltott műszakos és részmunkaidős foglalkoztatással. Arra is figyelmeztetnek, hogy a képzési időt veszélyes lehet lerövidíteni, és már arra sem nagyon van elég ember a tornyokban, hogy az újak betanításával foglalkozzanak a munkájuk mellett.
Menedzsment Fórum
Kiöregedett a szakmából az amerikai légiirányítók többsége
Több, mint tizenkétezer embert akar felvenni a szövetségi légügyi hatóság, mert a légiirányítók háromnegyedét hamarosan nyugdíjazni kell. Már most is túl kevés az ember a tornyokban, így lehet, hogy elkéstek a lépéssel.