3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár a tavalyi mélypont után idén már az élénkülés jelei mutatkoznak a rendezvényiparban, a cégek továbbra is visszafogottan szervezik az év végi összejöveteleket. A munkatársak helyett inkább a partnerekre költenek.

A cégek 80 százaléka kevesebbet költ év végi rendezvényeire; a költségkeretet sok esetben a létszám csökkentésével ellensúlyozzák, vagy elmaradnak a búcsúajándékok - osztotta meg a Gála Eseményszervező Kft. tapasztalatait Angyal Csaba kreatív igazgató. Az elmúlt év végén nagyon sok multinacionális cég zárolta a rendezvényekre szánt összeget, a mélypont igazán a tavalyi utolsó negyedév és az idei első félév volt. Sok esetben egyedileg döntenek a költségkeretekről és az egy rendezvényre felhasználható forrásokról. További változás, hogy sokkal több a kis létszámú ügyfélrendezvény és sokkal kevesebb a saját dolgozókra koreografált esemény - tette hozzá. Májustól azonban már a javulás jelei mutatkoznak, szeptembertől pedig egyre több cég igyekszik pótolni a hiányosságokat, elsősorban az ügyfélrendezvények terén - állítja Angyal. Szerinte a megrendelések növekedéséhez hozzájárulhatott, hogy a rendezvényszervezők között sok mikrovállalkozás tönkrement.

A rendezvényipart is elérte a gazdasági mélyrepülés - mondta el a Napinak Németh András, a Deluxe Rendezvények Kft. ügyvezető igazgatója. Az év első felében szinte mindenki megálljt parancsolt a rendezvényekre fordítható kiadásainak, ezzel az események száma is jelentősen visszaesett. Az idei karácsonyi szezonban a cégek ugyan szeretnék megtartani a szokásos összejöveteleket, de vagy a tavalyi árakon (tekintet nélkül az áfaemelésre), vagy annál is olcsóbban. Így lehet az, hogy sok cég a tavalyi elegáns, például múzeumba szervezett rendezvény után idén csak egy étterembe hívja meg kollégáit, partnereit.

A Gála tapasztalatai szerint a megrendelők között elsősorban a magyar tulajdonú középvállalatokra jellemző a bizonytalanság. E kör keresi a leginkább költséghatékony megoldásokat, ám mivel számukra fontos a rendezvényeik hagyománya és a partnerkapcsolatok ápolása, felértékelődtek a kreatív megoldások. Az igények sokszor aköré szerveződnek, hogy csináljuk valami minőségit nagyon olcsón - állítja Angyal. A multinacionális cégek viszont részben visszatértek az eredeti kerékvágásba: a mennyiségre a 2008 előtti időszaknak megfelelően kérnek be ajánlatot, ám a korábbinál 20-25 százalékkal kisebb keretösszegből gazdálkodnak. Az étel minősége és mennyisége, a helyszín egyedisége még mindig fontos, viszont dekorációra, egyedileg koreografált produkciókra, nagyszínpadi látványosságra alig költenek. Felerősödött ugyanakkor a mikroprogramok és az alternatív programok iránti igény, írja a Napi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!