A piackutató cég felmérései azt mutatják, hogy e termékek esetében a kis, 400 négyzetméter alatti eladóterű boltok piaci részesedése stabil.
A hipermarketek növelték ugyan részesedésüket 2004 július-2005 augusztus között az egy évvel korábbi 24-ről 26 százalékra, ez azonban a 401-2500 négyzetméter közötti üzletek rovására történt, ahová a négy diszkontlánc áruházai is tartoznak. Így a 401-2500 négyzetméter közötti boltok részesedése a margarinpiacon 35-ről 33 százalékra csökkent egy év alatt, írja az MTI.
A kereskedelmi márkák részaránya ebben a termékkörben 27-28 százalékos szintre állt be az elmúlt év során a kutató adatai szerint. A margarin átlagára stabil: tavaly június-júliusban egy kiló fogyasztói ára 409, az idén 411 forint volt.
A többi kenyérre kenhető termék kiskereskedelmi forgalma szintén bővült: a különböző sós krémek eladása értékben 9 százalékkal 6 milliárd forint fölé emelkedett, a vaj értékesítése 22 százalékkal 4 milliárd forint közelébe nőtt.
Annak ellenére, hogy napi fogyasztási cikkeket inkább a sarki boltban vásárolunk, az ACNielsen egy korábbi felmérése szerint tovább koncentrálódott a kiskereskedelmi üzlethálózat.
A magyar vásárlók közel 40 százalékánál nem meglepő módon legfontosabb választási szempont az ár. Hasonlóan nagy szerepe van a bolt kényelmes megközelíthetőségének, az akcióknak, a friss és megbízható áruknak és a bolt tisztaságának is. A kiskereskedelmi boltok száma csökkenő tendenciát mutat 2001 óta, tavaly ez a szám közel 24 ezer volt. Az utóbbi három évben közel 2500 kisbolt szűnt meg.