2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK Piackutató Intézet legfrissebb felmérése szerint az idei év első öt hónapjában lassult a hipermarketek terjeszkedése az élelmiszer-kereskedelmi piacon. A felmérés szerint azonban részesedésük a jelenlegi 18 százalékról 2005-re 25 százalékra emelkedhet.

A piackutató szakemberek felmérése szerint az idei év első öt hónapjában a hiper- és szupermarketek, a diszkontok valamint a Cash and Carry (C+C) típusú üzletek aránya együttesen 52 százalékot tett ki a háztartási cikkek napi beszerzésében. Az adatok azt mutatják, hogy a korábbi évek tendenciájától eltérően a szupermarketek tartani tudták pozíciójukat, részesedésük a háztartások beszerzéseiből az idei év első öt hónapjában 15 százalék volt, ami megegyezik a 2001-es adatokkal.

A diszkontok és a C+C típusú üzletek részesedése a fogyasztási cikkek forgalmában viszont 1-1 százalékpontot csökkent, így a diszkontoké 2002. január-májusban 15, a C+C típusú üzleteké pedig 4 százalék volt. A rendelkezésre álló adatok szerint a C+C üzletek részesedésének csökkenése a jövőben tovább folytatódik. A kutatók szerint nem várható ugyanakkor nagy változás a diszkont pozíciójában, amely elsősorban a hipermarketek és a kis boltok láncainak terjeszkedésétől függ.

A GfK szerint a szervezetlen kereskedelmi formák - utcai árus, piac - nem veszítettek pozíciójukból: 2001-hez hasonlóan 13 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából. Ez az arány azonban a szervezett kereskedelem erősödésével tovább csökkenhet - derül ki a közleményből.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!