[ajanlo=549][igazitas=right/]A non-stop járatok száma Európában 1990 óta évente 5 százalékkal bővült, miközben a repülőgépek átlagos mérete csökkent. Az amerikai repülőgépgyártó arra számít, hogy például a német légitársaságok 2024-ig több mint 1000 új repülőgépet fognak vásárolni mintegy 71 milliárd euró értékben, írja az MTI.
A megrendelések kétharmada a közepes távolságra repülő gépekre - mint például a Boeing 737-es - jut, 10 százalék lesz a regionális forgalomban használt gép, a fennmaradó a tengerentúlra repülő gép.
Mint ahogy arról az mfor.hu korábban hírt adott, folyamatos a versengés a világ két legnagyobb repülőgépgyártója, az Airbus és a Boeing között. Az amerikai Boeing és az európai Airbus repülőgépgyártó csoport közötti küzdelem során az idei év első felében a Boeing kerekedett felül, miután két évig az Airbus volt a nyerő: az amerikai konszern összesen 417 repülőgépet adott el.