A fejlesztés a tervek szerint az interaktív televíziózás alternatívájaként szerepelhetne majd, és a Universal már ki is választotta azokat a csapatokat, amelyekkel az első kísérleteket folytatja majd. A három brit formáció, a Girls Aloud, a Busted és a Razorlight közreműködésével a label egy sorozat interneten lejátszható interaktív videóklipet készít, amely direkt értékesítési csatornául szolgálhat az albumok, koncertjegyek és az egyéb merchandise számára.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
"A rajongók otthonosan mozognak a hiperlinkek világában" – mondja Rob Wells, a Universal Music új médiáért felelős igazgatója a CNET News.com-nak eljuttatott közleményben. "Az új technológia segítségével most ezt a fajta interaktivitást már a videókban is megtalálják majd, ami jelentős áttörésnek számít."
Az interaktív televíziózás iránti érdeklődés időről időre történő felszínre törése azt jelzi, a cégek továbbra is szeretnék egyenesen a műsorokon keresztül, és nem a reklámblokkban eladni a termékeiket. Ugyanakkor az ilyesfajta televíziós műsorok nem arattak átütő sikert. A technológiai szakemberek már egy sor ötlettel előálltak, hogyan lehetne a kívánt célt az internetes videókon keresztül elérni. Úgy tűnik, ez most a Universal rendszerét kifejlesztő brit Coull-nak köszönhetően reális lehetőséggé vált.
"Az elmúlt másfél évben a szélessávú internet olyannyira elterjedt, hogy megéri az interaktív videókliphez hasonló, gazdag tartalmakat is terjeszteni az interneten keresztül” – mondja a Coull vezérigazgatója, Irfon Watkins. A Universal kísérlete lenne a technológia első kereskedelmi alkalmazása, de a cég más brit kiadókkal is dolgozik hasonló projekteken.
Menedzsment Fórum
Klikkelhető pólót kapnának a popsztárok
A Universal Music most induló kísérletében az online videóklipeket tenné interaktívakká, méghozzá úgy, hogy a sztárokra kattintva a néző egyből megvásárolhatná az adott előadó képével ellátott ruhadarabot, vagy akár a következő koncertre szóló jegyet is.