Kisebb cégek akvizíciójával tovább folytatódik az óriásplakát piac vállalatainak bővülése, s ennek nyomán átrendeződése. Legutóbb az Akcent Media (AM) Kft. anyavállalata, a Heimatwerbung GmbH vásárolta fel a sárvári székhelyű West Reklám Kft-t, amellyel az AM országosan mintegy 10 százalékkal növelhette állományát – számolt be a Világgazdaság. Az újonnan megszerzett felületek elsősorban Budapesten és megyeszékhelyeken találhatók.
A plakátok kihelyezésére alkalmas felületek csökkenése, illetve szabályozása, valamint az óriásplakát-felületek minőségi besorolására létrehozott egységes szakmai kritériumrendszer szelekciós hatása miatt mára lényegében a felvásárlás maradt a közterületi hirdetéssel foglalkozó vállalkozások bővülésének egyetlen lehetősége.
Tavalyi mintegy 30 milliárd forintos listaáras árbevétele alapján az Akcent Media a hazai közterületi reklámozás piacán a negyedik helyen áll. Az első helyezett a Multireklám 75,2, a második az Europlakát 36,9, a harmadik pedig az Outdoor 31,1 milliárd forintos forgalommal.
Koncentrálódó óriásplakát piac
Kisebb cégek akvizíciójával tovább folytatódik az óriásplakát piac vállalatainak bővülése, s ennek nyomán átrendeződése. Legutóbb az Akcent Media (AM) Kft. vásárolta fel a sárvári székhelyű West Reklám Kft-t.