Az IDC piackutató cég adatai szerint a piac két legnagyobb szereplője volt az elmúlt időszak nyertese, a Nokia és a Motorola is növelni tudta a piaci részesedését. A növekedés gyorsulását jelzi, hogy eddig ez a második negyedéve, amikor 200 milliónál több készüléket sikerült értékesíteni, első alkalommal tavaly az erős karácsonyi keresletnek köszönhetően sikerült az utolsó negyedévben átlépni a lélektani határt. A bázisidőszakhoz képest idén a július-szeptemberi számok 19.1 százalékkal nőttek.
A dinamikus növekedés egyik nagy nyertese a finn Nokia, amely előző év három hónapos szakaszához képest 29 százalékkal tudta növelni eredményét, így a 2004-es 685 millió euró helyett 881 millióról adott számot. A finn cég forgalma 18 százalékkal bővült, 7,1 milliárd euróról 8,4 milliárdosra. A piacvezető társaság az idei évben az előrejelzések szerint összességében 780 millió készüléket fog értékesíteni.
Még a Nokiánál is jobb negyedévet tudhat maga mögött a második számú gyártó, a Motorola. Az amerikai cég napokban közzétett eladási rekordja 41 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A 9,42 milliárdos forgalmával pedig még a Nokiát is túlszárnyalta.
Nincs szégyenkezni valója a két óriás mellett a konkurenseknek sem, amelyek szintén növekvő eredménnyel zárták az elmúlt három hónapot. A Samsung Electronics 18,1, az LG 31,4, a Sony Ericsson pedig 29 százalékkal növelte forgalmát. A kisebb szereplők ugyanakkor úgy tűnik egyre kisebbek lesznek, noha a részesedésük még mindig közel a negyede a teljes piacnak.